وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » آیینه‌های ایران‌: میراث ماندگار شعر و موسیقی ایرانی

تاریخ انتشار : 1399/09/04 - 7:43

آیینه‌های ایران‌: میراث ماندگار شعر و موسیقی ایرانی

صدای استرالیا – انجمن ایرانیکا در استرالیا با همکاری دانشگاه ملی استرالیا کنفرانس مجازی "آیینه‌های ایران‌: میراث ماندگار شعر و موسیقی ایرانی" را برگزار می‌کند.


صدای استرالیا – انجمن ایرانیکا در استرالیا با همکاری دانشگاه ملی استرالیا کنفرانس مجازی “آیینه‌های ایران‌: میراث ماندگار شعر و موسیقی ایرانی” را برگزار می‌کند.

این کنفرانس مجازی دو روزه در قالب کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی، گفت‌وگو و  پژوهش به کند و کاو میراث غنی و ارزشمند شعر و موسیقی ایرانی خواهد پرداخت.

کنفرانس مجازی سال ۲۰۲۰ به زبان انگلیسی برگزار شده و شامل جنبه‌های گوناگون آداب و رسوم  شعر و موسیقی ایران از زمان‌های باستان، میانه و کلاسیک تا دوران معاصر بوده و همچنین زمینه‌های مرتبط از قبیل هنرهای تجسمی و طراحی را نیز شامل می‌شود.

چهره‌های برجسته و مستعد بین‌المللی همانند محمد رضا درویشی، پژوهشگر و برنده جایزه‌های مختلف موسیقی، پروفسور لادن نوشین متخصص در زمینه موسیقی‌های قومی و پروفسور رضا والی آهنگساز ایرانی – آمریکایی و همچنین چندین موسیقیدان آکادمیک و متخصص از ملیت‌های دیگر نیز در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

برنامه‌های اصلی این همایش شامل پخش اجراهای قبلی مرحوم محمد رضا شجریان، و فرزندش همایون شجریان، اجرای زنده موسیقی سنتی ایران، اجرای آثار موسیقیایی آفتاب درویشی آهنگساز هلندی و گلاره پور از ملبورن، شاهنامه خوانی، نمایشگاه و کارگاه آثار خوشنویسی رضا تقی پور و همچنین سخنرانی تنی چند از محققان مدرسه موسیقی دانشگاه ملی استرالیا خواهد بود.

شرکت در همایش رایگان بوده و شرکت کنندگان تنها باید برای حضور در آن ثبت نام کنند.

زمان برگزاری این همایش مجازی که از طریق اپلیکیشن زوم برگزار می‌شود، به شرح زیر است:

پنجشنبه ۲۶ نوامبر از ساعت ۲ تا ۶:۳۰ بعدازظهر به وقت شرق استرالیا

جمعه ۲۷ نوامبر از ساعت ۹ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر به وقت شرق استرالیا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و ثبت‌نام می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه