وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » آشنایی با تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی روسیه

تاریخ انتشار : 1397/03/11 - 14:27

آشنایی با تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی روسیه

صدای استرالیا - بازیکنان تیم استرالیا بیش از هر تیم دیگری در تاریخ جام جهانی برای صعود عرق ریختند: انجام ۲۲ بازی و طی مسافت ۲۵۰ هزار کیلومتری برای سفر به کشورهای عربستان، بنگلادش، تاجیکستان، ایران، ژاپن، مالزی و هندوراس.

آشنایی با تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی روسیه

صدای استرالیا – بازیکنان تیم ملی فوتبال استرالیا بیش از هر تیم دیگری در تاریخ جام جهانی برای صعود عرق ریختند: انجام ۲۲ بازی و طی مسافت ۲۵۰ هزار کیلومتری برای سفر به کشورهای عربستان، بنگلادش، تاجیکستان، ایران، ژاپن، مالزی و هندوراس.

رقابت‌های روسیه، پنجمین حضور تیم ملی استرالیا در جام جهانی خواهد بود، چهارمین دوره متوالی که پایشان به این تورنمنت باز شده (۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴، ۲۰۱۸). این تیم تنها یک بار ( ۲۰۰۶) از دور گروهی صعود کرده تا در یک هشتم نهایی توسط ایتالیا – قهرمان جام جهانی همان سال- متوقف شود.

تیم کیهیل مهاجم ۳۸ ساله این تیم در هر سه دوره گذشته جام جهانی گل زده و اگر این روند در روسیه هم ادامه پیدا کند، به ستاره‌هایی مانند اووه زیلر، پله ومیروسلاو کلوزه می‌پیوندد که توانسته‌اند در ۴ دوره مختلف جام جهانی گل بزنند.

استرالیا در گروه C با فرانسه، پرو و دانمارک هم‌گروه است.

مربی: برت فان مارویک

مربی هلندی، ژانویه امسال هدایت استرالیا را برعهده گرفت؛ بعد از استعفای آنگه پوستکوگلو، درست دو ماه بعد از صعود این تیم به جام جهانی. قهرمانی جام یوفا در سال ۲۰۰۲ با فاینورد و حضور در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی با تیم ملی هلند از جمله درخشان‌ترین موفقیت‌های این مربی ۶۵ ساله است. او کمی پیش از این‌ که مربی استرالیا شود، تیم ملی عربستان را بعد از ۱۲ سال به جام جهانی رسانده بود.

بازیکن کلیدی: آرون موی

هافبک میانی ۲۷ ساله یکی از بهترین‌های این نسل فوتبال استرالیا است. موی سال ۲۰۱۶ به شکل قرضی از منچسترسیتی به هادرسفیلد رفت تا با درخشش او این تیم بعد از ۴۵ سال به بالاترین دسته فوتبال کشور بازگردد. او فصل بعد از آن با یکی از گران‌ترین قرادادهای تاریخ فوتبال استرالیا به طور دائم به این باشگاه پیوست.

بهترین عملکرد در جام جهانی

یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان

برنامه بازی‌های گروه CC

فرانسه – استرالیا

شنبه ۱۶ ژوئن-۲۶ خرداد

کازان

ساعت ۱۴:۳۰ به وقت ایران

پرو – دانمارک

شنبه ۱۶ ژوئن-۲۶ خرداد

سارانسک

ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران

دانمارک – استرالیا

پنج‌شنبه ۲۱ ژوئن-۳خرداد

سامارا

ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران

فرانسه – پرو

پنج‌شنبه ۲۱ ژوئن-۳۱ خرداد

یکاترینبورگ

ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران

استرالیا – پرو

سه‌شنبه ۲۶ ژوئن-۵ تیر

سوچی

ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران

دانمارک – فرانسه

سه‌شنبه ۲۶ ژوئن-۵ تیر

مسکو

ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران

 منبع: بی بی سی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه