وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » ۱۲۰۰ دلار جریمه نقدی و ۹ ماه خدمات اجتماعی جریمه معترض ایرانی هاربر بریج سیدنی

تاریخ انتشار : 1398/04/18 - 9:44

۱۲۰۰ دلار جریمه نقدی و ۹ ماه خدمات اجتماعی جریمه معترض ایرانی هاربر بریج سیدنی

صدای استرالیا – دادگاه یک معترض ایرانی که به نشانه اعتراض به دولت جمهوری اسلامی ایران و اعلام همبستگی با دولت‌های آمریکا و اسرائیل به طور غیر قانونی بر روی هاربر بریج سیدنی رفته بود، روز گذشته در سیدنی برگزار شد.

1200 دلار جریمه نقدی و 9 ماه خدمات اجتماعی جریمه معترض ایرانی هاربر بریج سیدنی

صدای استرالیا – دادگاه یک معترض ایرانی که به نشانه اعتراض به دولت جمهوری اسلامی ایران و اعلام همبستگی با دولت‌های آمریکا و اسرائیل به طور غیر قانونی بر روی هاربر بریج سیدنی رفته بود، روز گذشته در سیدنی برگزار شد.

نقی پیرزاده ۳۳ ساله متهم بود که صبح روز یکشنبه به طور غیرقانونی از هاربر بریج بالا رفته و پرچم‌های شیر و خورشید ایران، آمریکا، اسرائیل و استرالیا را از پل آویزان کرده بود. او همچنین متهم بود که با پارک کردن خودروی خود در محل غیر مجاز باعث بروز اختلال در عبور و مرور خودروها شده و ترافیک سنگینی بوجود آورده بود.

نقی پیرزاده پیش از این نیز در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ به دلیل بالا رفتن از هاربر بریج دستگیر و به قید ۱۸ ماه “رفتار خوب” آزاد شده بود.

رابرت ویلیامز، قاضی دادگاه محلی مرکزی سیدنی روز دوشنبه نقی پیرزاده را در اتهامات فوق مجرم شناخته و برایش حکم صادر کرد.

طبق حکم قاضی، پیرزاده باید ۹ ماه خدمات اجتماعی (intensive corrections order) انجام دهد و در همین حال حق ندارد از پنج کیلومتری هاربر بریج به این پل نزدیکتر شود.

قاضی دادگاه همچنین متهم را به دلیل جرم مرتکب شده در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ به پرداخت هزار و ۲۰۰ دلار جریمه نقدی محکوم کرد.

دستگیری یک معترض ایرانی به دلیل بالا رفتن غیرقانونی از هاربر بریج سیدنی و ایجاد اختلال در حرکت خودروهاصدای استرالیا – جلسه دادگاه یک ایرانی که به نشانه اعتراض به جمهوری اسلامی ایران و اعلام همبستگی با آمریکا و اسرائیل از هاربر بریج سیدنی بالا رفته و پرچم‌های شیر و خورشید ایران، آمریکا، اسرائیل و استرالیا را از پل آویزان کرده بود امروز برگزار می‌شود.این مرد ۳۳ ساله ایرانی صبح روز گذشته و در هوای مه‌آلود خودروی خود را در مکانی ممنوعه بر روی پل پارک کرده و از پل بالا رفته بود. محل پارک خودروی او باعث شده بود تا عبور و مرور خودروها با مشکل مواجه شده و ترافیک سنگینی به راه بیافتد.گفته شده است که عملیات دستگیری او یک ساعت به طول انجامیده و این فرد به دلیل عدم رعایت قوانین امنیتی هاربر بریج و ایجاد اختلال در عبور و مرور خودروها تفهیم اتهام شده است.این اقدام اعتراضی وی می‌تواند تا دو سال زندان و تا ۲۰ هزار دلار جریمه برایش در بر داشته باشد.او در بخشی از ویدئوی خود که در توئیتر منتشر کرده از مردم سیدنی عذرخواهی می‌کند.با صدای استرالیا در اینستاگرام و تلگرام نیز همراه باشیدwww.instagram.com/voaustraliat.me/VOAustralia

Posted by ‎صدای استرالیا‎ on Sunday, July 7, 2019

 

مایکل منتاج، وکیل مدافع نقی پیرزاده گفت که سپری کردن یک شب در بازداشتگاه تاثیر عمیقی بر موکلش داشته به طوریکه او به هنگام صحبت کردن در صبح روز دوشنبه گریه کرده است.

او تصریح کرد که موکلش به این دریافت رسیده است که حق آزادی بیان سیاسی در استرالیا با مسئولیت‌های مشخصی همراه است.

منتاج همچنین در خارج از دادگاه گفت که موکلش از مردم و پلیس استرالیا برای هرگونه مشکلی که این کار او به وجود آورده عذرخواهی کرده است.

او به خبرنگاران گفت که موکلش در آینده تلاش خواهد کرد تا راه‌های سازگار با ارزش‌ها و قوانین استرالیا برای بیان نظرات خود پیدا کند.

منبع: آسیوشیتد پرس استرالیا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه