وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » یک دهم بزرگسالان استرالیایی سیگاری هستند

تاریخ انتشار : 1401/09/26 - 5:21

یک دهم بزرگسالان استرالیایی سیگاری هستند

صدای استرالیا - با وجود داده‌های جدید که نشان می‌دهند تعداد افراد سیگاری در استرالیا در دهه گذشته کاهش یافته است، همچنان تعداد شگفت‌انگیزی از مردم این کشور به کشیدن روزانه سیگار عادت دارند.


صدای استرالیا – با وجود داده‌های جدید که نشان می‌دهند تعداد افراد سیگاری در استرالیا در دهه گذشته کاهش یافته است، همچنان تعداد شگفت‌انگیزی از مردم این کشور به کشیدن روزانه سیگار عادت دارند.

براساس اعلام اداره آمار استرالیا، از هر ۱۰ بزرگسال یک نفر یا ۱.۹ میلیون نفر از کل جمعیت استرالیا، به طور منظم روزانه یک یا چند سیگار، سیگار برگ یا پیپ می‌کشند.

مارک باتلر، وزیر بهداشت فدرال استرالیا چندی پیش قوانین جدید ضدسیگار را اعلام کرد که براساس آن منتول و دیگر سیگارهای طعم‌دار ممنوع می‌شوند، هر سیگار هشدار سلامتی خاص خود را خواهد داشت و این هشدارها با رنگ‌های زشت‌تر به نمایش در خواهند آمد.

وزیر بهداشت فدرال همچنین اعلام کرد که محصولات دخانی برای حذف مزایای بازاریابی مورد استفاده توسط شرکت‌های دخانیات، استاندارد می‌شوند. عرضه این محصولات با بسته‌بندی‌های ساده در بیش از یک دهه اخیر نیز با چنین هدفی انجام شده بود.

به طور کلی، نسبت بزرگسالانی که روزانه سیگار می‌کشند طی یک دهه گذشته کاهش یافته و از ۱۶.۱ درصد در ۱۲-۲۰۱۱ به بیش از ۱۰ درصد در ۲۲-۲۰۲۱ رسیده است. همچنین نسبت افراد ۱۸ تا ۴۴ ساله که گفته‌اند در حال حاضر سیگار می‌کشند تقریبا در همین دوره زمانی به نصف کاهش یافته است. ضمن اینکه در سطح ملی، میانگین سنی افرادی که به عنوان سیگاری‌های روزانه شناخته می‌شوند، افزایش یافته است. در ۲۲-۲۰۲۱، میانگین سنی ۴۶ سال بود که در مقایسه با میانگین سنی ۴۲ سال در یک دهه قبل، بیشتر شده است. تعداد سیگاری‌های روزانه در تمام گروه‌های سنی به جز افراد ۵۵ تا ۶۴ ساله و ۶۵ سال به بالا کاهش یافته است.

در همین دوره، نسبت جوانان ۱۸ تا ۲۴ سال که در حال حاضر سیگار می‌کشند به نصف کاهش یافته و از ۱۶.۵ درصد در ۱۲-۲۰۱۱ به ۷.۱ درصد در ۲۲-۲۰۲۱ رسیده است. اکثریت (۹۶.۸ درصد) جوانان ۱۵ تا ۱۷ سال در ۲۲-۲۰۲۱ غیرسیگاری بودند که این رقم در یک دهه قبل، ۹۴.۲ درصد بود.

با این حال، آنالیز افرادی که از سیگارهای الکترونیکی (از جمله ویپ)، تنباکوی جویدنی و محصولات غیر تنباکو استفاده می‌کنند، از این گزارش حذف شده است.

براساس این گزارش احتمال اینکه مردان سیگاری روزانه باشند بیشتر از زنان است، ۱۲ درصد به ۸.۲ درصد.

همچنین تقریبا یک نفر از هر پنج نفر (۱۸.۶ درصد) بیکار، سیگار می‌کشند. ضمن اینکه افرادی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند، بیش از سه برابر افرادی که در مناطق غیرمحروم زندگی می‌کنند، سیگاری هستند اما در مناطق محروم هم نسبت افراد سیگاری از ۲۳.۴ درصد به ۱۶.۱ درصد در سال ۲۲-۲۰۲۱ کاهش یافته است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه