وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » گزارش شبکه ۷ استرالیا از مشکات صفی: نوجوانی که برای ایران تاریخ ساز شد

تاریخ انتشار : 1400/11/07 - 4:10

گزارش شبکه ۷ استرالیا از مشکات صفی: نوجوانی که برای ایران تاریخ ساز شد

صدای استرالیا– در حالی که فوق‌ستاره‌ها بی تردید، بیش‌ترین توجه را در مسابقات تنیس اوپن امسال استرالیا به خود جلب […]

گزارش شبکه 7 استرالیا از مشکات صفی: نوجوانی که برای ایران تاریخ ساز شد

صدای استرالیا– در حالی که فوق‌ستاره‌ها بی تردید، بیش‌ترین توجه را در مسابقات تنیس اوپن امسال استرالیا به خود جلب کردند، یک زن جوان ایرانی نیز در این رویداد ورزشی تاریخ‌سازی کرد.

مشکات‌الزهرا صفی، در نخستین مسابقه گرنداسلم سال، نقطه عطفی تاریخی خلق کرد و الهام‌بخش نسل بعدی استعدادهای ورزشی شد.

دوشنبه گذشته، مشکات به اولین تنیسور ایرانی (چه پسر و چه دختر) تبدیل شد که توانست در یک مسابقه رده جوانان گرنداسلم پیروز شود.

این دختر ۱۷ ساله ایرانی، آنیا نایار را از استرالیا با نتایج ۴-۶ و ۳-۶ شکست داد.

مشکات صفی در مصاحبه‌ای ویدیویی پس از این بازی از حمایت ایرانیان از خود تشکر کرد.

بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی تنیس (ITF) صفی در سال گذشته موفق به کسب ده عنوان رده جوانان در مسابقات تک نفره و دو نفره شده و به رتبه ۷۴ در میان تنیسورهای جوان در دنیا دست یافته است.

او همچنین به نخستین تنیسور ایرانی تبدیل شده که به رده‌بندی یکصد تنیسور برتر جهان در رده جوانان راه‌ یافته و مشتاق است که با استفاده از این موفقیت، مشوق دختران بیشتری در روی آوردن به این ورزش شود.

مشکات البته روز سه‌شنبه در دور دوم مسابقات اوپن استرالیا با نتایج ۰-۶ و ۲-۶ مغلوب سوفیا کوستالوس از بلژیک شد و از دور مسابقات کنار رفت.

وی پیش از آغاز مسابقات در استرالیا، در گفت‌وگو با وب‌سایت فدراسیون جهانی تنیس گفته بود: هرچند این هدف نهایی من نیست؛ اما اینکه برای سایر بازیکنان جوان ایرانی انگیزه‌بخش باشم به من احساس خوبی می‌دهد.

وی افزود: شاید در سال‌های قبل، بازیکنان ایرانی باور داشتند که دستیابی به موفقیت در سطح بین‌المللی سخت است. امیدوارم پیشرفت‌های من بازیکنان و مربیان را ترغیب کند که تلاش‌های‌شان را دو برابر کنند.

صفی ضمن تایید دشواری‌های پیشرفت به عنوان یک بازیکن تنیس را در ایران، به دلیل کمبود منابع، مصمم است که جایگاه خود را در رده‌بندی جهان بهبود ببخشد.

وی گفت: واقعا رسیدن به این نقطه دشوار بود؛ زیرا پیگیری حرفه‌ای تنیس در کشور من کار سختی است.

مشکات افزود: رفتن به مسابقات و گرفتن ویزا خیلی سخت است و من بسیاری اوقات اسپانسر هم نداشتم. اما برای سایر بازیکنان جوان مثل خودم این پیام را داشتم که تسلیم نشوند و رویاهای‌شان را دنبال کنند.

این تنیسور جوان گفت: وقتی که تنیس را شروع کردم، همه، مخصوصا به مادرم می‌گفتند که من نمی‌توانم به مسابقات گرنداسلم بروم و این غیرممکن است. به همین دلیل هیچ وقت رویاهایم را با کسی درمیان نگذاشتم و فقط تلاش کردم. می‌خواهم به همه بگویم که دست از تلاش و باور به رویای‌تان برندارید.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه