وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » کوسه‌ها دوست ندارند واکسن کرونا پیدا شود!!!

تاریخ انتشار : 1399/07/07 - 8:58

کوسه‌ها دوست ندارند واکسن کرونا پیدا شود!!!

صدای استرالیا - حالا که شمار مبتلایان به کرونا در جهان از 33 میلیون نفر و شمار قربانیان از یک میلیون نفر گذشته، احتمالا پیدا شدن واکسن کرونا تنها آرزویی باشد که همه بشریت خواهان محقق شدند آن هستند.


صدای استرالیا – حالا که شمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۳۳ میلیون نفر و شمار قربانیان از یک میلیون نفر گذشته، احتمالا پیدا شدن واکسن کرونا تنها آرزویی باشد که همه بشریت خواهان محقق شدند آن هستند. اما شاید گروهی از موجودات زنده هم باشند که دوست نداشته باشند، واکسن کرونا پیدا شود؛ کوسه‌ها.

گروهی از فعالان حقوق حیوانات و محیط زیست هشدار داده‌اند که پیدا شدن واکسن کرونا منجر به کشته شدن بیش از نیم میلیون کوسه خواهد شد تا موادی که دانشمندان برای تولید واکسن نیاز دارند، تامین شود.

در کبد کوسه‌ها نوعی روغن طبیعی به نام «اسکوآلن» تولید می‌شود که در ساخت واکسن کووید۱۹ به کار می‌رود. این ماده در حال حاضر هم در صنعت داروسازی به عنوان عنصر فعال‌کننده واکنش دستگاه ایمنی بدن استفاده می‌شود.

شرکت بریتانیایی «گلاسکو سمیث کلاین» در حال حاضر از اسکوآلن استخراج شده از کوسه‌ها در واکسن‌هایی که برای مبارزه با آنفولانزا تولید می‌شود، استفاده می‌کند. این شرکت در ماه می گذشته اعلام کرد که یک میلیون دوز اسکوآلن برای استفاده احتمالی در واکسن ویروس کرونا تولید می‌کند. برای این کار یک تن اسکوآلن لازم است و برای تهیه آن باید ۳ هزار کوسه شکار شود.

براساس برآورد شرکت آمریکایی «شارک آلایز» که مقر آن در کالیفورنیا است، اگر قرار باشد همه ساکنان کره زمین یک بار واکسن کرونا دریافت کنند، باید ۲۵۰ هزار کوسه شکار و کشته شوند تا اسکوآلن لازم تهیه شود و اگر قرار باشد هر فرد دو بار واکسن دریافت کند – و این موضوع محتمل‌تر است – نیاز است نیم میلیون کوسه شکار شوند.

دانشمندان برای جلوگیری از کشتار کوسه‌ها در حال کار روی یک ماده جایگیزین هستند که از نیشکر تخمیر شده تهیه می‌شود.

منبع: العربیه


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه