وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Tuesday 21 May 2024
» اجتماعی » مادر بزرگ هشدار داده بود؛ بازگشایی پرونده دو دختربچه‌های که در ماشین داغ جان باختند

تاریخ انتشار : 1403/02/12 - 5:43

مادر بزرگ هشدار داده بود؛ بازگشایی پرونده دو دختربچه‌های که در ماشین داغ جان باختند

صدای استرالیا- چند سال پیش مادری دو دختر خردسال خود را در ماشین رها کرد و این کودکان از شدت […]

مادر بزرگ هشدار داده بود؛ بازگشایی پرونده دو دختربچه‌های که در ماشین داغ جان باختند

صدای استرالیا- چند سال پیش مادری دو دختر خردسال خود را در ماشین رها کرد و این کودکان از شدت گرما جان باختند. حالا مشخص شده که مادربزرگ کودکان در این زمینه به پلیس هشدار داده بود.

روز ۲۳ نوامبر ۲۰۱۹، دارسی-هلن کانلی ۲٫۵ ساله و کلویی-آن ۱۸ ماهه را مادرشان در واترفورد وست در جنوب بریزبین در ماشین رها کرد. دمای داخل ماشین به نزدیک ۶۱٫۵ درجه رسید و هر دو کودک جان خود را از دست دادند.

مادر آنها، کری-آن کانلی، برای استعمال مت‌آمفتامین به خانه دوستش رفته بود و پس از برگشت، این دو کودک را از ساعت ۴ صبح در ماشین رها کرده بود.

کری-آن کانلی در فوریه ۲۰۲۳ به دو مورد قتل غیرعمد اعتراف کرد و به ۹ سال زندان محکوم شد. او در نوامبر ۲۰۲۴ واجد شرایط آزادی مشروط خواهد بود.

دادگاه پزشکی قانونی کوئینزلند روز دوشنبه در بریزبین یک تحقیق پنج روزه را آغاز کرد که در جریان آن، دین پاور، مادربزرگ پدری دارسی، ادای شهادت کرد.

پاور گفت که او بیش از یک سال قبل از مرگ دختران، به اداره امنیت کودکان کوئینزلند هشدار داده بود که کری-آن کانلی دارسی را در شرایط غیر سالم نگه می‌دارد از حشیش و مت‌آمفتامین استفاده می‌کند.

وی گفته است که پیش از مرگ دختران، پیامی را که روی گوشی ضبط شده، برای کارکنان بخش امنیت کودکان پخش کرده است. در این فایل صوتی، کری-آن کانلی اعتراف کرده که روی مبل خوابش برده و کلویی را کل شب در ماشین رها کرده است.

برخی از موضوعاتی که در این تحقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت، شامل تناسب واکنش اداره امنیت کودکان و کفایت سیاست‌ها و رویه‌های آن قبل از مرگ دختران است.

تامارا، دخترعموی پیتر جکسون (پدر دارسی)، به بازپرس گفت: اداره (امنیت کودکان) تصمیم گرفت سرپرستی دارسی را به کری-آن کانلی بسپارد و این مساله پیتر را عصبانی کرده است.

وی افزود: کری-آن اعتراف کرده بود که به صورت آنلاین ادرار می‌خرد و از آن برای تقلب در آزمایش‌های مواد مخدر استفاده می‌کند. او این را جلوی یکی از کارمند اداره حمایت از امنیت کودکان گفت، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.

جکسون گفت: آنها به وضوح می‌دانستند که کری-آن از مواد مخدر استفاده می‌کند.

دبورا جکسون، عمه بزرگ دارسی نیز به بازپرس گفت که کری-آن بعد از به دنیا آمدن دارسی برای استفاده از مواد مخدر در ماشینش از بیمارستان خارج شده بود و نگهبانان امنیتی مجبور شدند او را دوباره به داخل راه دهند.

جکسون گفت: یک بار او به سراغ فروشنده مواد مخدرش رفت و تا ساعت ۳ صبح به بیمارستان برنگشت.

پیتر جکسون که سال گذشته بابت جراحت و سهل انگاری علیه دولت کوئینزلند شکایتی مطرح کرده، قرار بود روز دوشنبه در این تحقیق شهادت دهد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه