وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » کمبود ۹۰ هزار کارگر برای ساخت مسکن جدید در استرالیا

تاریخ انتشار : 1403/01/06 - 6:11

کمبود ۹۰ هزار کارگر برای ساخت مسکن جدید در استرالیا

صدای استرالیا - صنعت ساخت و ساز استرالیا هشدار داده است که هدف دولت فدرال برای ساخت 1.2 میلیون خانه جدید با موقعیت مناسب در پنج سال آینده به دلیل کمبود قابل توجه کارگر، از همان ابتدا به مشکل خورده است.


صدای استرالیا – صنعت ساخت و ساز استرالیا هشدار داده است که هدف دولت فدرال برای ساخت ۱٫۲ میلیون خانه جدید با موقعیت مناسب در پنج سال آینده به دلیل کمبود قابل توجه کارگر، از همان ابتدا به مشکل خورده است.

هدف پنج ساله دولت، بخشی از توافقنامه ملی مسکن مورد توافق ایالت‌ها و مناطق، از اواسط سال آغاز می‌شود.

موسسه BuildSkills Australia – گروهی که از سوی دولت برای یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های نیروی کار پیش روی صنعت ساخت‌وساز مأموریت دارد، گفت که برای ادامه مسیر، دولت باید هر سه ماهه ۶۰ هزار خانه جدید بسازد که به نیروی کار ۹۰ هزار نفر بیشتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد، نیاز است.

مدیر اجرایی تحقیق و برنامه‌ریزی این گروه، رابرت سوبیرا، گفته که جذب بسیاری از کارگران در چنین بازه زمانی کوتاهی غیرممکن است.

وی توضیح داد: واضح است که در سه ماهه آینده ما نمی‌توانیم به این نرخ ۶۰ هزار برسیم، به این معنی که در سه‌ماهه‌های آینده، باید کارهای بیشتری را برای جبران کارهایی که انجام نمی‌دهیم، ارائه دهیم.

دنیتا واون، مدیر اجرایی Master Builders Australia گفت که تحلیل BuildSkills با آنچه که او از این صنعت می‌شنید، مطابقت دارد.

وی تصریح کرد: من نگران هستم که هیچ راهی وجود نداشته باشد که بتوانیم ۹۰ هزار کارگر در سه ماه به دست آوریم، مگر اینکه تغییری اساسی در نحوه نگاه کردن به سیستم مهاجرت خود و سیستم تشخیص مهارت داشته باشیم. او گفت: راه حل مهاجرت ردیابی شده است.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه