وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ | Monday 17 June 2024
» اجتماعی » کشف و ضبط ۱۲٫۴ میلیون دلار ویپ قاچاق توسط نیروی مرزی استرالیا

تاریخ انتشار : 1403/03/06 - 6:22

کشف و ضبط ۱۲٫۴ میلیون دلار ویپ قاچاق توسط نیروی مرزی استرالیا

صدای استرالیا– نیروی مرزی استرالیا از ورود غیرقانونی ۱۲٫۴ میلیون دلار ویپ جلوگیری کرد. قاچاقچیان قصد داشتند این محموله را […]

کشف و ضبط 12.4 میلیون دلار ویپ قاچاق توسط نیروی مرزی استرالیا

صدای استرالیا– نیروی مرزی استرالیا از ورود غیرقانونی ۱۲٫۴ میلیون دلار ویپ جلوگیری کرد. قاچاقچیان قصد داشتند این محموله را از طریق کانتینرهای حمل و نقل دریایی به استرالیا قاچاق کنند.

اسکن اشعه ایکس از سه کانتینر حمل و نقل نشان دهنده مواردی غیر طبیعی بود و در نهایت حدود ۴۰۰ هزار دستگاه ویپ بین روزهای دوشنبه و پنج شنبه توقیف شد.

نیروی مرزی استرالیا اعلام کرد که روز دوشنبه در مجموع ۳۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه ویپ یک‌بار مصرف را کشف کرده که در میان کالاهای اظهار شده، مخفی شده بود.

ماموران همچنین کانتینر دوم را که حاوی ۱۸ پالت با ۱۷۴ هزار و ۹۶۰ دستگاه ویپ یک‌بار مصرف بود، کشف کردند.

روز پنجشنبه نیز در کانتینر حمل و نقل سوم، ۱۷۷ هزار و ۱۲۰ دستگاه ویپ یک‌بارمصرف کشف شد.

کل محموله کشف شده ویپ به تعداد ۳۸۹ هزار و ۸۸۰ دستگاه بود که ارزش تقریبی آن در بازار سیاه به بیش از ۱۲٫۴ میلیون دلار می‌رسد.

بنا به اعلام نیروی مرزی، هر سه کانتینر حامل ویپ‌های قاچاق از مبدا کشورهای آسیایی بوده‌اند.

آشا پاتواردان، سرپرست موقت تجارت شرق نیروی مرزی استرالیا گفت: این نیرو همچنان به توقیف واردات غیرقانونی ویپ ادامه خواهد داد.

وی افزود: اکنون پنج ماه است که مقررات جدید مرزی به اجرا درآمده و ما به مقابله با تلاش‌های سازمان‌های جنایت سازمان‌یافته برای پنهان کردن این محصولات اقدام کرده‌ایم.

پاتواردان گفت: ما می‌دانیم همان گروه‌هایی که از تجارت غیرقانونی دخانیات سود می‌برند، در حال توزیع محصولات ویپ نیز هستند.

این مقام نیروی مرزی ادامه داد: سازمان‌های جنایتکار از سود حاصل از این فعالیت‌های غیرقانونی برای تأمین مالی سایر فعالیت‌های مجرمانه‌ خود، از جمله تأمین مواد مخدر غیرقانونی، استفاده می‌کنند. ما باید با توقیف و ضبط این محصولات ویپ، به تمام جریان‌های مدل کسب و کار آن‌ها ضربه بزنیم.

وی افزود: ثابت شده که اکثر قریب به اتفاق این ویپ‌های یک‌بار مصرف، حاوی نیکوتین بسیار اعتیادآور هستند. این محصولات با طعم‌های میوه‌ای جذاب و بسته‌بندی‌های رنگارنگ عرضه می‌شوند که آنها را به ویژه برای جوان‌ترها جذاب می‌کند و آنان را در معرض خطرات غیرقابل قبول سلامتی قرار می‌دهد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه