وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » کشف محموله‌ بزرگ مواد مخدر توسط پلیس استرالیا

تاریخ انتشار : 1396/11/21 - 15:21

کشف محموله‌ بزرگ مواد مخدر توسط پلیس استرالیا

صدای استرالیا - پلیس استرالیا حدود دو هزار لیتر مواد مخدر «جی‌بی‌ال» را که در ظرف‌های مواد شوینده جاسازی شده بود، از مردی ۳۰ ساله کشف کرد.

کشف محموله‌ بزرگ مواد مخدر در ظرف‌های مواد شوینده در استرالیا

صدای استرالیا – پلیس استرالیا حدود دو هزار لیتر مواد مخدر «جی‌بی‌ال» را که در ظرف‌های مواد شوینده جاسازی شده بود، از مردی ۳۰ ساله کشف کرد.

به نقل از خبرگزاری شین هوا، مقامات ­پلیس استرالیا امروز جمعه اعلام کردند حدود دو هزار لیتر مواد مخدر جی‌بی‌ال (GBL) به مقصد ایالت نیو ساوت ولز استرالیا از مردی ۳۰ ساله کشف کردند که ضبط این محموله یکی از بزرگترین محموله‌های کشف شده مواد مخدر در نوع خود محسوب می‌شود.

پلیس فدرال و نیروی مرزی استرالیا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند این مایع مخدر که در ظرف‌های مواد شوینده جاسازی شده بود در پی گزارش فردی ناشناس در این شهر بندری در اوایل ماه فوریه کشف شد. این مواد حدود ۱۰ میلیون دلار استرالیا (۷.۷۷ میلیون دلار آمریکا) قیمت دارند.

جی‌بی‌ال نوعی ماده مخدر مایع است که می‌تواند موجب کاهش هوشیاری، حافظه، مشکلات تنفسی و مرگ شود.

کریس شیهان، فرمانده پلیس فدرال استرالیا، گفت: «آنچه که واقعا مردم از آن استفاده می‌کنند، یک حلال شیمیایی صنعتی است. بنا بر گزارش سازمان بهداشت جهانی جی‌بی‌ال ماده‌ای است که معمولا در لکه‌بر‌ها و پاک‌کننده‌های چسب و رنگ، و به عنوان حلال در خازن‌ها کاربرد دارد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه