وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » کجا می‌توانیم برویم، چطور برویم؛ همه چیز درباره سفرهای خارجی

تاریخ انتشار : 1400/07/17 - 3:18

کجا می‌توانیم برویم، چطور برویم؛ همه چیز درباره سفرهای خارجی

صدای استرالیا– دولت فدرال قصد دارد از ماه آینده مرزهای بین‌المللی‌ را بازگشایی کند و به این ترتیب، سفرهای خارجی […]

کجا می‌توانیم برویم، چطور برویم؛ همه چیز درباره سفرهای خارجی

صدای استرالیا– دولت فدرال قصد دارد از ماه آینده مرزهای بین‌المللی‌ را بازگشایی کند و به این ترتیب، سفرهای خارجی برای استرالیایی‌ها دوباره ممکن خواهد شد.

اما دیدار با یک عضو خانواده در خارج از کشور یا سپری کردن تعطیلات در کشوری دیگر، به سادگی خرید بلیت و سوار هواپیما شدن هم نیست.

زیرا مسافران باید از مقررات مرتبط با کووید-۱۹ بسته به جایی که می‌روند و جایی که از آن می‌آیند، اطلاع داشته باشند.

در ادامه به مواردی که باید هنگام تصمیم به سفر خارجی به آنها توجه کنید، اشاره می‌کنیم.

 

چه زمانی می‌توان از استرالیا خارج شد؟

شهروندان و افراد با اقامت دایم استرالیا می‌توانند از ماه نوامبر از کشور خارج شوند. البته مسافران ۱۲ سال و بالاتر باید حتما دو دوز واکسن مورد تایید را تزریق کرده باشند.

واکسن‌های مورد تایید عبارتند از:

فایزر (Comirnaty)

آسترازنکا (Vaxzevria)

مودرنا (Spikevax)

واکسن کووید-۱۹ جانسن (Johnson & Johnson)

واکسینه بودن کامل برای کودکان زیر ۱۲ سال به عنوان شرط سفر، الزامی نیست.

افرادی که به دلایل پزشکی امکان دریافت واکسن را نداشته باشند، از این قاعده مثتثنی هستند؛ البته دلایل پزشکی قابل قبول برای عدم دریافت واکسن محدود به چند مورد است که در این آدرس (https://www.servicesaustralia.gov.au/individuals/topics/immunisation-medical-exemptions/40531) می‌توانید آنها را مطالعه کنید.

افراد واکسینه نشده، باید با توجه به محدودیت‌های مرزی کنونی، برای خروج از استرالیا درخواست بدهند.

دارندگان ویزای موقت برای خروج از استرالیا ملزم به دریافت واکسن نیستند.

سازمان کالاهای دارویی استرالیا در حال حاضر در حال بازنگری فهرست واکسن‌هایی است که در خارج از کشور، مورد تایید قلمداد می‌شوند.

این سازمان اعلام کرده که واکسن چینی سینوواک و واکسن هندی کوویشیلد را به عنوان واکسن‌های مورد تایید برای مسافران ورودی به رسمیت خواهد شناخت.

 

آیا نوع واکسن برای ورود به کشورهای مختلف، مهم است؟

برای برخی از کشورها، بله. نوع واکسن کووید، برای ورود به کشورهایی مانند سنگاپور، انگلستان و قطر مهم است. اما هر سه این کشورها، واکسن‌هایی را که در استرالیا تزریق می‌شود، به رسمیت می‌شناسند.

آنچه در هنگام انجام سفرهای خارجی، اهمیت بیشتری برای استرالیایی‌ها دارد، سیاست‌های واکسیناسیون خطوط هواپیمایی، محدودیت‌ مسیرهای پروازی و الزامات ورود به کشورهاست.

 

سیاست‌های خطوط هواپیمایی

کانتاس و ایر نیوزیلند، هر دو دریافت هر دو دوز واکسن را برای مسافران بین‌المللی الزامی اعلام کرده‌اند. اما ویرجین الزامی در این زمینه اعلام نکرده است.

دریافت واکسن برای سفر با هواپیمایی سنگاپور، امارات، قطر ایرویز، اسکوت، هواپیمایی تایلند، فیجی، کاتای پاسیفیک، ایر نیوگینی، دلتا ایرلاینز، یونایتد ایرلاینز و لوفت‌هانزا نیز جزو الزامات نیست.

البته مسافران، بسته به خط هوایی و مقصد، باید بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت پیش از پرواز، تست منفی PCR خود را دریافت کرده باشند.

محدودیت‌ مسیرهای پروازی

پس از بازگشایی مرزها، نه تنها مسیرهای مستقیم کمتری، بلکه تعداد پروازهای کمتری نیز در اختیار مسافران استرالیایی خواهد بود.

پس از اعلام خبر از سرگیری پروازهای خارجی، که هفته گذشته از سوی اسکات موریسون اعلام شد، مدیر ارشد اجرایی کانتاس گفت که بلیت تعدادی از پروازهای ماه دسامبر این شرکت، کاملا به فروش رفته است.
برخی از مسیرهای مستقیم بین استرالیا و مقاصد بین‌المللی به این شرح است:

• Auckland, Christchurch, Wellington (New Zealand)
• London (United Kingdom)
• Los Angeles, San Francisco (United States)
• Dubai (United Arab Emirates)
• Doha (Qatar)
• Singapore
• Hong Kong
• Bangkok (Thailand)
• Tokyo (Japan)
• Nadi (Fiji)
• Port Moresby (Papua New Guinea)

هم اکنون پرواز مستقیمی از استرالیا به بالی وجود ندارد و اگرچه اندونزی این جزیره را از ماه جاری به روی توریست‌ها از کشورهای مختلف بازگشایی می‌کند، نام استرالیا در لیست کشورها دیده نمی‌شود.

الزامات ورود

اما اینکه پرواز از استرالیا به کشور یا مقصد خاصی برقرار است؛ به این معنی نیست که همه اجازه یا حتی امکان سفر به آن مقصد را خواهند داشت.

هر کشوری، بر اساس شهروندی، ویزا، وضعیت واکسیناسیون، مبدا سفر، و در مواردی، مکان‌هایی که مسافر در چند ماه یا چند هفته گذشته از آنها بازدید کرده، مقررات خاص خود را برای مسافران ورودی دارد.

این مقررات نه تنها معین می‌کند که شما به کدام کشور می‌توانید وارد شوید؛ بلکه مشخص می‌کند که آیا باید پس از ورود دوره قرنطینه را نیز بگذرانید یا نه.

توجه داشته باشید که مقررات مذکور ممکن است بدون اطلاع قبلی در کشورها تغییر داده شود.

 

مقررات سفر به آمریکا، انگلستان و کشورهای دیگر

استرالیایی‌ها، درصورتی که مدرک مبنی بر تست منفی کووید-۱۹ مربوط به حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر را ارایه دهند، می‌توانند به ایالات متحده آمریکا سفر کنند. بنابراین دریافت واکسن برای سفر به آمریکا الزامی نیست.

برای سفر به انگلستان هم، اگر کاملا واکسینه شده باشید (با هر کدام از واکسن‌های مورد تایید استرالیا) باید در بدو ورود، یا حداکثر تا پیش از روز دوم ورود به این کشور، تست کووید-۱۹ از پیش ثبت نام شده را بدهید.

افرادی که واکسن نزده باشند هم باید به مدت ۱۰ روز در بدو ورود قرنطینه شوند و در روزهای دوم و هشتم قرنطینه، تست کرونا بدهند.

قطر به مسافرانی که کاملا واکسینه شده باشند، اجازه می‌دهد که بدون گذراندن قرنطینه وارد این کشور شوند.

امارات متحده عربی نیز به افراد کاملا واکسینه شده از کشورهای سبز (که استرالیا هم یکی از آنهاست) اجازه ورود بدون قرنطینه می‌دهد.

نیوزیلند حباب سفر با استرالیا را متوقف کرده‌است. به این ترتیب، مسافران برای ورود به این کشور، باید معافیت داشته باشند و دوره ۱۴ روزه هتل قرنطینه را هم بگذرانند.

ورود توریست‌ها به سنگاپور، ژاپن، هنگ‌کنگ، تایلند، فیجی و پاپوآ گینه نو ممنوع است.

 

کی می‌توان به استرالیا برگشت؟

پیش‌بینی می‌شود که دولت فدرال، محدودیت بازگشت استرالیایی‌ها به کشور را از ماه نوامبر لغو کند.

البته اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفته است که این مساله، منوط به نتایج آزمایش طرح قرنطینه خانگی در نیوساوت‌ولز و استرالیای جنوبی است.

اگر این آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشد، شهروندان و دارندگان اقامت دایم استرالیا که کاملا واکسینه شده باشند، می‌توانند به کشور وارد شوند و ۷ روز را در قرنطینه خانگی بگذرانند.

مسافرانی هم که واکسن نزده باشند، یا واکسن دریافتی آنها جزو واکسن‌های مورد تایید سازمان کالاهای دارویی نباشد، باید به مدت ۱۴ روز در هتل قرنطینه بمانند.

 

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه