وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » کبوتری که ۱۵ هزار کیلومتر تا ملبورن پرواز کرد

تاریخ انتشار : 1399/10/25 - 9:21

کبوتری که ۱۵ هزار کیلومتر تا ملبورن پرواز کرد

صدای استرالیا– یک کبوتر مسابقه، در سفری عجیب و طولانی، از آلاباما در ایالات متحده تا ملبورن پرواز کرد. این […]


صدای استرالیا– یک کبوتر مسابقه، در سفری عجیب و طولانی، از آلاباما در ایالات متحده تا ملبورن پرواز کرد.

این کبوتر مسابقه پس از طی این مسافت طولانی، در روز باکسینگ (۲۶ دسامبر) در حالی که به شدت خسته، گرسنه و تشنه بود، در حیاط خانه کوین چلی-برد در منطقه آفیسر در حومه ملبورن به زمین نشست.

وی گفت: کبوتر بسیار لاغر بود و من چند تا بیسکویت برایش خرد کردم. کبوتر پس از غذا خوردن، رفت و روز بعد برگشت و از آن به بعد در خانه چلی-برد مانده است.

این پرنده خسته، برچسبی روی پایش داشت که آقای چلی-برد، با بررسی آن روی اینترنت، فهمید که مربوط به اتحادیه مسابقات کبوترپرانی در آمریکاست و شخصی در شهر مونتگومری ایالت آلاباما آن را ثبت کرده است.

بررسی‌های چلی-برد نشان داد که این کبوتر، که نامش را «جو» گذاشته‌اند، در روز ۲۹ اکتبر در مسابقه شرکت داده شده، اما هرگز به خط پایان نرسیده و در عوض ۱۵ هزار کیلومتر پرواز کرده تا به آفیسر برسد.

راد چرچیل، نایب ریسس فدراسیون کبوترپرانی ملبورن و حومه می‌گوید: هرگز ندیده‌ایم که یک کبوتر چنین مسافتی را پرواز کند. وی احتمال می‌دهد که کبوتر مذکور در این سفر طولانی کمک دریافت کرده و احتمالا «هیچ هایک» کرده است.

چرچیل می‌گوید: به نظر من، بادی شدید و قوی این کبوتر را از مسیر خارج کرده و به بالای دریا برده است. کبوتر روی دریا دورن یک کشتی نشسته و به این طریق تا استرالیا سفر کرده است.

منبع: ۹ نیوز

خبر مرتبط:

کلاغ مهاجم مرد استرالیایی را روانه اتاق جراحی کرد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه