وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 12 May 2024
» اخبار » چقدر پول لازم دارید که قید کار تمام وقت را بزنید؟

تاریخ انتشار : 1400/09/16 - 9:39

چقدر پول لازم دارید که قید کار تمام وقت را بزنید؟

صدای استرالیا- ۲۵۰ هزار دلار دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری، مقدار پولی است که استرالیایی‌ها احساس می‌کنند اگر مالک آن باشند، دیگر […]

چقدر پول لازم دارید که قید کار تمام وقت را بزنید؟

صدای استرالیا- ۲۵۰ هزار دلار دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری، مقدار پولی است که استرالیایی‌ها احساس می‌کنند اگر مالک آن باشند، دیگر برای تامین مخارج زندگی‌شان نیازمند اتکا به یک شغل تمام وقت نخواهند بود.

گزارش تولید ثروت IC Marketsنشان می‌دهد که بیش از نیمی از سرمایه‌گذاران استرالیایی که بیش از ۲۵۰ هزار دلار دارایی قابل سرمایه‌گذاری دارند، فکر می‌کنند که به یک شغل استاندارد تمام وقت به عنوان منبع درآمد نیازی نخواهند داشت.

دارایی‌های سرمایه‌گذاری به هر چیزی گفته می‌شود که قابلیت نقدشوندگی سریع داشته باشد؛ مانند پول، سهام، اوراق قرضه، پس‌انداز و اعتبار. اما شامل اقلام بزرگی مانند املاک، خودرو یا جواهرات نمی‌شود.

گزارش مذکور با نظرسنجی از ۵۰۰ سرمایه‌گذار محلی، افراد را از نظر تمکن مالی به سه دسته تقسیم کرد: افرادی که دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری آنها حداکثر ۲۵۰ هزار دلار است، افرادی که دارایی‌هایی بین ۲۵۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار دارند و افرادی که دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری‌شان بیش از یک میلیون دلار است.

جالب اینکه فقط ۱۳ درصد سرمایه‌گذارانی که دارای بیش از یک میلیون دلار دارایی قابل سرمایه‌گذاری بودند، گفتند که به یک شغل تمام وقت به عنوان منبع اصلی درآمد متکی هستند و درمورد افراد دارای ۲۵۰ هزار تا یک میلیون دلار دارایی، میزان اتکا به مشاغل تمام وقت ۲۸ درصد بود.

به گفته مت وون ابو، رییس بخش بازاریابی IC Market، این گزارش نشان می‌دهد که برای سرمایه‌گذاران نسل جدید، استفاده از سرمایه‌گذاری‌ها برای رهایی از گرفتاری‌های کار تمام وقت در اولویت قرار دارد.

به گفته وی، گروه ۲۵۰ هزار تا یک میلیون دلاری، عمدتا به معاملات فارکس و رمزارزها به عنوان منبع اصلی درآمدشان درآینده اتکا دارند. این گروه همچنین اطمینان دارند که ثروت‌شان آنها را دربرابر خطرات بیرونی مانند کووید-۱۹ محافظت می‌کند.

بررسی دیگری که در سال ۲۰۲۰ از سوی مرکز معاملات اوراق بهادار ASX انجام شد، نشان می‌داد که نزدیک به ۹ میلیون نفر استرالیایی، علاوه بر صندوق ذخیره بازنشستگی و املاک، سرمایه‌گذاری‌های دیگری نیز انجام می‌دهند. بیشتر از نیمی از این تعداد در سهام سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نزدیک به یک چهارم افراد، در دو سال گذشته، تنوع بخشی به دارایی‌های‌شان را آغاز کرده‌اند.

 

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه