وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » در آستانه کریسمس، بسیاری از استرالیایی‌ها تنها مانده‌اند

تاریخ انتشار : 1400/09/16 - 4:48

در آستانه کریسمس، بسیاری از استرالیایی‌ها تنها مانده‌اند

صدای استرالیا– کریسمس با سرعت نزدیک می‌شود، اما خیلی از استرالیایی‌ها طعم شادی و دورهمی‌های کریسمس را نخواهند چشید. یک […]

در آستانه کریسمس، بسیاری از استرالیایی‌ها تنها مانده‌اند

صدای استرالیا– کریسمس با سرعت نزدیک می‌شود، اما خیلی از استرالیایی‌ها طعم شادی و دورهمی‌های کریسمس را نخواهند چشید.

یک بررسی سالانه در مورد احساس مردم در آستانه سال نو، حاکی از بحران تنهایی و تعداد بالای افرادی است که روز ۲۵ دسامبر را تک و تنها خواهند گذراند.

بر اساس این بررسی که با حمایت مالی صلیب سرخ و با نظرسنجی از ۱۰۰۰ نفر انجام شده، ۷۴ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که برای روز کریسمس برنامه دارند.

هرچند که یک نفر از هر ۵ فرد بالای ۷۰ سال، بازنشستگان و آنهایی که به تنهایی زندگی می‌کنند، کسی را ندارند که آن روز را با او بگذرانند.

پنی هریسون، رییس داوطلبان صلیب سرخ توصیه می‌کند که مردم با یکدیگر تماس بگیرند و از حال هم در دوره تعطیلات باخبر شوند.

وی می‌گوید: گوشی را بردارید و با کسی که امسال با او حرف نزده‌اید، ارتباط برقرار کنید، یا به همسایه‌ای که تنها زندگی می‌کند، سر بزنید.

داوطلبان صلیب سرخ در طول سال تماس‌های حمایت اجتماعی را انجام می‌دهند و در روز کریسمس نیز برنامه‌ای برای تماس با ۲۷۰۰ نفر را دارند.

این بررسی همچنین نشان داد که زنان و افراد جوان‌تر، بیشتر احساس تنهایی می‌کنند؛ که البته پس از یک سال قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی قابل پیش‌بینی بوده است.

به گفته هریسون، همچنین به نظر می‌رسد که افراد جوان‌تر نگران بسته شدن احتمالی مرزها و ناتوانی از دیدار با خانواده و دوستان‌شان هستند.

این بررسی حاکی است که ۳۶ درصد افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله، بسته شدن مرزها را نگرانی خود عنوان کرده‌اند که در بین گروه‌های سنی مختلف بیشترین است.

این گروه، تنهاترین افراد هم هستند و ۴۴ درصد آنان، تنهایی را تجربه می‌کنند. در حالی که احساس تنهایی در میان کل نظرسنجی شوندگان ۳۳ درصد بوده است.

همچنین ۴۰ درصد زنان، در مقایسه با ۲۶ درصد مردان، تنهایی‌شان را گزارش کرده‌اند.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه