وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » چقدر باید دربیاورید تا جزو یک درصد ثروتمند استرالیا باشید

تاریخ انتشار : 1402/12/12 - 10:09

چقدر باید دربیاورید تا جزو یک درصد ثروتمند استرالیا باشید

صدای استرالیا– کاهش ارزش دلار استرالیا و افت رشد اقتصادی به ثروتمندان این کشور آسیب زده و می‌توان گفت که […]

چقدر باید دربیاورید تا جزو یک درصد ثروتمند استرالیا باشید

صدای استرالیا– کاهش ارزش دلار استرالیا و افت رشد اقتصادی به ثروتمندان این کشور آسیب زده و می‌توان گفت که سال گذشته پیوستن به یک درصد ثروتمند استرالیا آسان‌تر شده است.

استرالیایی‌ها پیش از این برای اینکه خود را در زمره یک درصد افراد ثروتمند این کشور ببینند، باید ۵٫۵ میلیون دلار آمریکا (۸٫۴۱ میلیو دلار استرالیا) پول داشتند؛ اما طبق گزارش ثروت سال ۲۰۲۴ شرکت مشاوره املاک نایت فرانک، این آستانه به ۴٫۶۷ میلیون دلار آمریکا (۷٫۱۸ میلیون دلار استرالیا) کاهش یافته است.

نویسندگان این گزارش می‌گویند: استرالیا اکنون از نظر پول مورد نیاز برای قرار گرفتن در فهرست یک درصد ثروتمندترین افراد، در رتبه هفتم جهان قرار دارد و از رتبه سوم خود در سال گذشته سقوط کرده است.

در عین حال، علیرغم فشار هزینه‌های زندگی بر بخش عمده‌ای از جمعیت کشور، تعداد افراد «فوق‌العاده» ثروتمند در کشور با ۲٫۹ درصد افزایش به ۱۵ هزار و ۳۴۷ نفر رسیده است. افراد فوق‌العاده ثروتمند کسانی هستند که بیش از۳۰ میلیون دلار آمریکا (۴۶ میلیون دلار استرالیا) ثروت دارند. در سطح جهان نیز تعداد افراد فوق‌العاده ثروتمند ۴٫۲ درصد بالا رفته است.

نایت فرانک بیش از ۶۰۰ بانکدار خصوصی، مشاور ثروت، واسطه و دفاتر خانوادگی که مجموعا بیش از ۳ تریلیون دلار ثروت را مدیریت می‌کردند، مورد نظرسنجی قرار داده و با توجه به پاسخ‌ها، استرالیا چهارمین مکان مطلوب برای خرید خانه جدید پس از بریتانیا، ایالات متحده و فرانسه است.

در حالی که میلیاردرها از جمله پیتر تیل، سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر، مدت‌ها به دنبال خرید ملک در نیوزیلند بودند، نایت فرانک گفت که خریداران جهانی به طور فزاینده‌ای علاقه‌مند خرید ملک در تاسمانی هستند.

این گزارش همچنین این موضوع را بررسی کرده که با یک میلیون دلار آمریکا در شهرهای مختلف جهان چند متر خانه لوکس می‌توان خریداری کرد. این رقم در سیدنی ۴۳ متر مربع، در هنگ‌کنگ ۲۲ متر مربع، در لندن ۳۳ متر مربع و در توکیو ۶۴ متر مربع است.

نایت فرانک پیش‌بینی کرده که سیدنی در سال جاری با ۱۲ درصد افزایش در اجاره‌بهای واحدهای مسکونی لوکس، از این نظر در جهان پیشتاز خواهد بود. این رقم دو برابر رشد برآوردی در اوکلند است که پس از سیدنی در رده دوم قرار دارد.

این شرکت مشاوره همچنین پیش‌بینی کرده که قیمت املاک و مستغلات امسال در سیدنی ۵ درصد و در ملبورن ۳ درصد افزایش خواهد یافت.

گزارش نایت فرانک عملکرد سرمایه‌گذاری در مجموعه‌های مجلل مانند هنر، جواهرات، شراب، مبلمان و اتومبیل را نیز مورد بررسی قرار داده و به این برآورد رسیده که  ۲۰ درصد از سبد دارایی خالص افراد فوق‌العاده ثروتمند به این دسته از دارایی‌ها اختصاص یافته است.

البته بر اساس شاخص‌های فرانک نایت، ارزش کلی این اقلام نسبت به سال ۲۰۲۳ به میزان یک درصد کاهش می‌یابد.

این گزارش می‌افزاید: کاهش ارزش ویسکی‌های کمیاب (منفی ۹ درصد)، اتومبیل‌های کلاسیک (منفی ۶ درصد)، کیف‌های دستی (منفی ۴ درصد) و مبلمان (منفی ۲ درصد) در این کاهش موثر بوده است.

در کنار اینها اقلام هنری (۱۱ درصد)، جواهرات (۸ درصد) و ساعت (۵ درصد) جلوی سقوط سرمایه‌گذاری در اقلام لوکس و مجلل را گرفته‌اند.

منبع: فایننشیال ریویو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه