وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » تابستان مرگبار استرالیا؛ ۱۰۰ نفر غرق شدند

تاریخ انتشار : 1402/12/12 - 5:29

تابستان مرگبار استرالیا؛ ۱۰۰ نفر غرق شدند

صدای استرالیا - آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که در تابستان سال جاری تقریبا 100 نفر به دلیل غرق شدن در استرالیا جان خود را از دست داده‌اند که بیش از نیمی از این افراد در سواحل استرالیا غرق شده‌اند.

افزایش 20 درصدی تعداد افراد غرق شده در استرالیا؛ باز هم پای کرونا در میان است

صدای استرالیا – آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که در تابستان سال جاری تقریبا ۱۰۰ نفر به دلیل غرق شدن در استرالیا جان خود را از دست داده‌اند که بیش از نیمی از این افراد در سواحل استرالیا غرق شده‌اند.

موسسه Surf Life Saving Australia با انتشار این آمار اعلام کرد که در فصل تابستان ۹۹ نفر به دلیل غرق شدگی از دنیا رفته‌اند و از این میزان ۵۵ نفر در سواحل استرالیا جان خود را از دست داده‌اند.

این گزارش همچنین نشان داده است که نجات‌دهندگان داوطلب بیش از ۵۷۰۰ عمل نجات، ۲۵ هزار مورد کمک‌های اولیه و یک میلیون و ۳۰۰ هزار اقدام پیشگیرانه انجام داده‌اند.

بر این اساس، جریان‌های سریع آب علت اصلی مرگ غرق شدگان بوده است به طوریکه به ۲۹ درصد از کل مرگ‌ومیر در طول تابستان مرتبط می‌شوند.

نکته جالب این آمار این است که ۸۴ درصد از قربانیان غرق شده مرد بودند، در حالی که غرق شدن‌ها در سواحل منطقه‌ای و دورافتاده در این تابستان با ۹ درصد افزایش به ۶۰ درصد از کل رسیده است.

ادام ویر، مدیر اجرایی  Surf Life Saving Australiaگفت: بسیاری از این مرگ‌ها در سواحل بدون نگهبان رخ داده‌اند.

وی افزود: ما متعهد به همکاری با ایالت‌ها برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌هایی هستیم که به مناطق مختلف در سراسر استرالیا واگذار شده است و می‌تواند به ما کمک کند تا مناطق ‘نقاط سیاه’ را که مردم به آنها سر می‌زنند اما در حال حاضر بدون نگهبان هستند، هدف قرار دهیم.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه