وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » حمایت آلبانیزی از ورود رقبای جدید برای کلز و وولورث به بازار

تاریخ انتشار : 1402/12/11 - 4:20

حمایت آلبانیزی از ورود رقبای جدید برای کلز و وولورث به بازار

صدای استرالیا– آنتونی آلبانیزی از ورود یه سوپرمارک زنجیره‌ای جدید به استرالیا به منظور تقویت رقابت در برابر غول‌های وولورث […]

حمایت آلبانیزی از ورود رقبای جدید برای کلز و وولورث به بازار

صدای استرالیا– آنتونی آلبانیزی از ورود یه سوپرمارک زنجیره‌ای جدید به استرالیا به منظور تقویت رقابت در برابر غول‌های وولورث و کلز حمایت کرده است.

نخست‌وزیر استرالیا موضوع کوچک‌سازی اجباری سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای بزرگ را رد کرد و به طعنه گفت: ما اتحاد جماهیر شوروی نیستیم.

آلبانیزی اما از اقداماتی خبر داد که به منظور تشویق بازیگران جدید برای ورود به استرالیا انجام می‌شود و می‌تواند شامل همکاری با ایالت‌ها برای کاهش توانایی سایر بازیگران برای «زمین‌خواری» و جلوگیری یا مخالفت با ورود سوپرمارکت‌های جدید باشد.

در سال‌های اخیر این گمانه‌زنی مطرح شده بود که سوپرمارکت‌های Amazon Fresh در استرالیا راه‌اندازی خواهد شد؛ سوپرمارکتی که «بدون پول نقد، بدون صندوقدار، و ترسناک» نامیده می‌شود. 

در این سوپرمارکت‌ها، خریداران بدون اینکه کیف‌ پول‌شان را برای پرداخت از جیب در بیاورند، از فروشگاه خارج می‌شوند و شرکت بر اساس تصاویر دوربین‌های مداربسته، تشخیص می‌دهد که چه کالاهایی برداشته شده است. سپس به طور خودکار، هزینه خریدهای مشتری از کارت اعتباری متصل به حساب آمازون او برداشت می‌شود.

اما این سوپرمارکت‌ها تا کنون به استرالیا وارد نشده و شرکت آلمانی Kaufland هم که قرار بود ۱۲ فروشگاه در استرالیا افتتاح کند، ۵ سال قبل برنامه‌های خود را لغو کرده است.

آلبانیزی که روز جمعه در رادیو ABC سخن می‌گفت، در پاسخ به این سوال که آیا کلز و وولیز جیب مردم را می‌زنند، گفت: خب، کاملا مشخص است که اینها قدرت بازار بیش از حدی دارند.

وی افزود: ما در مناطق وسیعی از استرالیا با یک دو قطبی رو‌به‌رو هستیم. در برخی مناطق، الدی یا IGA یا سایر سوپرمارکت‌ها نیز رقابت می‌کنند؛ اما به طور عمده تمرکز قدرت وجود دارد. به همین دلیل ما حداقل سه تحقیق را در این زمینه در دست اجرا داریم.

نخست‌وزیر گفت: می‌دانیم که وقتی کشاورزان می‌گویند که بابت محصولات‌شان پول کمی دریافت می‌کنند، این مساله به قیمت پایین‌تر کالاها در فروشگاه‌ها منجر نمی‌شود.

به گفته آلبانیزی، یکی از راهکارهایی که مورد توجه قرار گرفته، تشویق بازیگران جدید برای ورود به بازار است.

وی گفت: ما مطمئناً به هر توصیه‌ای در مورد اینکه چگونه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق کنیم، توجه خواهیم کرد. 

وی تاکید کرد: بدیهی است که این کار مفید خواهد بود. هرچه رقابت بیشتر باشد، منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود. البته در بسیاری مناطق دو قطبی هم وجود ندارد و در بازارهای کوچک‌تر با انحصار مواجهیم. بنابراین، نکته کلیدی این است که آیا آیین نامه رفتار داوطلبانه باید اجباری شود یا نه.

پیش از این بیل شورتن، وزیر خدمات دولتی و NDIS گفته بود که دولت قصد ندارد کلز و وولورث را تفکیک کند. وی در عین حال تاکید کرد که این فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید پاسخگو باشند.

شورتن گفته بود: ما فقط می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که کلز و وولورث مردم را غارت نمی‌کنند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار
ارسال دیدگاه