وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » استرالیا سومین تابستان گرم خود را ثبت کرد

تاریخ انتشار : 1402/12/13 - 4:01

استرالیا سومین تابستان گرم خود را ثبت کرد

صدای استرالیا - استرالیا سومین تابستان گرم خود را که تا به حال ثبت شده است پشت سر گذاشت؛ رکورد اقلیمی بدی که بالاتر از میانگین 30 ساله این کشور است.


صدای استرالیا – استرالیا سومین تابستان گرم خود را که تا به حال ثبت شده است پشت سر گذاشت؛ رکورد اقلیمی بدی که بالاتر از میانگین ۳۰ ساله این کشور است.

آمار منتشر شده توسط اداره هواشناسی این هفته نشان می‌دهد که این کشور سومین دوره گرم خود از دسامبر تا فوریه را در ۳۰ سال گذشته تجربه کرده است که ۱٫۶۲ درجه سانتی گراد بالاتر از میانگین ساله ۱۹۶۱-۱۹۹۰ است.

این سومین تابستان گرم از زمان شروع ثبت رکوردهای ملی از  سال ۱۹۱۰ است. رکوردهای قبلی در سال‌های ۲۰۱۸-۱۹ و ۲۰۱۹-۲۰ ثبت شده بودند.

استرالیای غربی در این میان  پیشرو بود و میانگین دمای آن ۱٫۹۰ درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین بود که آن را به گرمترین تابستان این ایالت در تاریخ تبدیل می‌کند.

همچنین میانگین حداکثر دما برای تاسمانی، بیشتر بخش‌های استرالیای غربی، استرالیای جنوبی و نیوساوت‌ولز، قلمرو شمالی و کوئینزلند و بخش‌هایی از شمال غربی و دور شرقی ویکتوریا بالاتر از میانگین بود.

میانگین حداقل دما در تابستان برای تقریباً تمام استرالیا هم بالاتر از میانگین بوده و در جنوب شرقی کوئینزلند، شمال شرقی نیوساوت‌ولز، شبه جزیره کیپ یورک و بخش‌هایی از استرالیای داخلی غربی و انتهای بالای قلمرو شمالی بالاترین رکورد ثبت شده است.

گرم ترین روز ثبت شده در تابستان ۴۹٫۹ درجه سانتیگراد در ۱۸ فوریه در فرودگاه Carnarvon در استرالیای غربی بود. سردترین دمای ثبت شده در این دوره نیز ۴٫۶ درجه سانتیگراد در «ماونت رید» تاسمانی در ۳۰ دسامبر بود. همچنین استرالیا تابستانی مرطوب با بارش ۱۸٫۹ درصد بالاتر از میانگین را پشت سر گذاشت.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه