وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » چرا پولدارهای استرالیا ثروت‌شان را از خانواده و دوستان پنهان می‌کنند

تاریخ انتشار : 1402/06/21 - 15:50

چرا پولدارهای استرالیا ثروت‌شان را از خانواده و دوستان پنهان می‌کنند

صدای استرالیا– نظرسنجی جدید از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خانوادگی نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از ثروتمندان استرالیا، میزان ثروت واقعی‌شان را […]

چرا پولدارهای استرالیا ثروت‌شان را از خانواده و دوستان پنهان می‌کنند

صدای استرالیا– نظرسنجی جدید از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خانوادگی نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از ثروتمندان استرالیا، میزان ثروت واقعی‌شان را از دوستان و فامیل پنهان می‌کنند. اما به گفته کارشناسان، این کار می‌تواند عواقب بدی داشته باشد.

این نظرسنجی از  سوی «شبکه خصوصی ثروت» (PWN) انجام شده که خانواده‌های ثروتمند و صندوق‌های خانوادگی را به هم متصل می‌کند، همچنین سطح بالایی از نگرانی در مورد انتقال ثروت بیش از حد به فرزندان را گزارش می‌کند.

دیوید وردیگر، عضو PWN و جوان‌ترین پسر ناتان وردیگر، رییس سابق گروه جولیارد می‌گوید: افراد ثروتمند دوست ندارند توی چشم باشند، زیرا به این ترتیب می‌توانند زندگی عادی‌تری داشته باشند و با دیگران راحت‌تر معاشرت کنند. 

وی می‌افزاید: شاید دلیلش این باشد که این موضوع روی دوستی‌های‌شان تاثیر می‌گذارد یا شاید به دلایل امنیتی. مردم در مورد شما پیش‌فرض‌هایی خواهند داشت یا اینکه مرتب تقاضای مالی می‌کنند، یا ممکن است موضوعات منفی دیگری اتفاق بیفتد.

وردیگر ۵۹ ساله مشاور کسب‌وکار خانوادگی درباره انتقال ثروت است. مادر او، نیخاما، نزدیک ۹۰ سال سن دارد و بر اساس اطلاعات فهرست ثروتمندان AFR در سال ۲۰۲۳، ثروت او به حدود ۱٫۵۷ میلیارد دلار می‌رسد.

بر اساس نظرسنجی انجام شده از ۴۴ صندوق خانوادگی که اوایل سال جاری انجام و در ماه آگوست منتشر شده، ۵۲ درصد ثروتمندان گفته‌اند که ثروت آنها بر روابط دوستانه‌شان تاثیر می‌گذارد و ۶۱ درصد نیز آن را بر روابط خانوادگی موثر دانسته‌اند.

رشد اقتصادی دهه‌های اخیر موجب شده که طبقه ثروتمند در استرالیا پولدارتر شود و به همین دلیل در ده سال گذشته استرالیا شاهد رونق گرفتن صندوق‌های سرمایه‌گذاری خانوادگی بوده است. تخمین زده می‌شود که بیش از ۲۰۰۰ نهاد مالی غالبا مخفی در کشور فعال باشد.

ریچارد میلروی، بنیانگذار و مدیرعامل PWN می‌گوید: ثروت و پول مسائلی حساس و گاهی تابو محسوب می‌شوند. از نظر اجتماعی قابل قبول نیست که در مورد چالش‌های مثبت و منفی مربوط به ثروت‌های هنگفت صحبت کنیم. این موضوع ناخوشایند است و ممکن است باعث منزوی شدن افراد شود.

نزدیک به ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان هم گفته‌اند که سعی می‌کنند ثروت خود را پنهان کنند.

میلروی می‌افزاید: پاسخ‌دهندگان معتقدند که به دلیل ثروت‌شان، مردم با آنها متفاوت رفتار می‌کنند و برقراری روابط واقعی برای آنها سخت‌تر است.

وی ادامه می‌دهد: اعضا همچنین نگران تأثیر ثروت خود بر فرزندان خود هستند. آنها نگران بزرگ شدن فرزندانشان در محیطی هستند که آنها را مورد قضاوت قرار می‌دهد و پیدا کردن دوست واقعی برای آنها دشوار است.

وردیگر می‌گوید که چنین دیدگاهی به دلیل تاثیر ثروت روی فرزندان رایج است.

وی توضیح می‌دهد: با ثروت زیاد، قطعا تربیت فرزندانی با نگرش شایسته بسیار سخت‌تر است. سوال این است که چگونه می‌توانیم در فرزندان‌مان احساس هدفمندی و اشتیاق را ایجاد کنیم؛ در حالی که آنها لازم نیست حتی یک روز در عمرشان کار کنند.

به گفته وردیگر، برخی از ثروتمندان با مخفی کردن میزان دارایی‌شان، می‌خواهند از فرزندان خود محافظت کنند، اما این امر در صورتی که فرزندان یا بستگان از این ثروت آگاه شوند، می‌تواند منجر به شکل‌گیری «چرخه بی اعتمادی» شود.

وی می‌گوید: افرادی را دیده‌ام که در سطحی بسیار پایین‌تر زندگی کرده‌اند تا راز ثروت‌شان را مخفی نگه دارند. اما پس از مرگ، فرزندان آنها که به ۶۰ یا ۷۰ سالگی رسیده‌اند ناگهان مقدار هنگفتی ارث برده‌اند. این فرزندان می‌گویند چرا وقتی نیاز داشتیم کسی به ما کمک نکرد؟ حالا در ۷۰ سالگی این همه پول چه فایده‌ای دارد؟

۸۳ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم گفته‌اند که در نتیجه ثروتمند شدن، نسبت به جامعه احساس وظیفه و دین می‌کنند.

استرالیا از زمان جنگ جهانی دوم تا پیش از همه‌گیری کووید-۱۹، طولانی‌ترین دوره رشد بدون رکود را در میان کشورهای در حال توسعه تجربه کرد. بر اساس آمار شرکت مدیریت ثروت UBS استرالیایی‌ها چهارمین شهروندان ثروتمند جهان هستند و بیش از ۳ درصد میلیونرهای جهان را تشکیل می‌دهند.

منبع: فایننشال ریویو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه