وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024
» اجتماعی » چاله چوله‌های جاده‌های نیوساوت‌ولز صدای همه را درآورد؛ دولت بودجه بیشتری اختصاص بدهد

تاریخ انتشار : 1401/01/27 - 12:24

چاله چوله‌های جاده‌های نیوساوت‌ولز صدای همه را درآورد؛ دولت بودجه بیشتری اختصاص بدهد

صدای استرالیا– اتحادیه جاده‌ها و رانندگان و حزب کارگر می‌گویند که دولت نیوساوت‌ولز باید در بودجه ژوئن، منابع بیشتری را […]

چاله چوله‌های جاده‌های نیوساوت‌ولز صدای همه را درآورد؛ دولت بودجه بیشتری اختصاص بدهد

صدای استرالیا– اتحادیه جاده‌ها و رانندگان و حزب کارگر می‌گویند که دولت نیوساوت‌ولز باید در بودجه ژوئن، منابع بیشتری را به پر کردن چاله‌ها اختصاص دهد؛ زیرا شوراهای محلی به دنبال ماه‌ها بارندگی مداوم، توان کافی را برای بازسازی راه‌ها ندارند.

بنا به اعلام اتحادیه جاده‌ها و رانندگان (NRMA)، گشتی‌های این اتحادیه در ماه مارس، به بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ مورد درخواست امداد مربو به آسیب دیدن چرخ و تایر خودروها در این ایالت رسیدگی کرده‌اند که ۱۱ هزار مورد بیشتر از ماه فوریه بوده است. میانگین تماس‌های یاد شده در شش ماهه آخر سال ۲۰۲۱ حدود ۹هزار درخواست بوده است.

به گفته پیتر خوری، رییس NRMA چاله چوله‌های جاده‌ها، دلیل عمده آسیب‌های مذکور بوده است.

نواحی شوراهای محلی بلک‌تاون، سنترال کست، کانتربری-بنکس‌تاون و نورترن بیچز، بیشتر میزان درخواست را در ماه‌های فوریه و مارس داشته‌اند.

ناتالی وارد، وزیر جاده‌های کلانشهری بودجه‌ای را به بررسی چاله‌چوله‌های این ایالت اختصاص داده که به گفته وی، این بررسی در دست اجراست و از زمان شروع بارندگی‌ها در اوایل ماه مارس نیز، وزارت حمل و نقل نیوساوت‌ولز تا کنون ۴۷۷۷ چاله را در راه‌های منطقه سیدنی بزرگ تعمیر کرده که ۶۸۹ مورد آن در یک هفته گذشته بوده است.

وزارت مذکور ۲۵ میلیون دلار بودجه برای شوراهای آسیب دیده سیدنی بزرگ اختصاص داده است. این مبلغ، علاوه بر ۱٫۵ میلیارد دلاری است که هر سال برای نگهداری جاده‌ها هزینه می‌شود.

در پی سیلاب‌های اخیر، دولت‌های ایالتی و فدرال ۳۱۲٫۵ میلیون دلار به عنوان مرحله اول بسته بازسازی حمل و نقل و راه‌های مناطق ریجنال اختصاص دادند. دولت فدرال همچنین سالانه ۵۰۰ میلیون دلار به شوراها برای بازسازی جاده‌ها اختصاص می‌دهد و در هفته جاری نیز ۴۰ میلیون دلار برای تعمیرات منطقه شول‌هیون اختصاص داد که البته در این منطقه، رقابت برای بازپس‌گیری کرسی گیلمور در انتخابات به شدت در جریان است.

اما به گفته خوری، شوراهای محلی در بودجه آینده نیازمند حمایت بسیار بیشتری هستند تا بتوانند چاله‌چوله‌هایی را که وضع‌شان پس از بارندگی‌ها بدتر شده، تعمیر کنند.

جان گراهام، سخنگوی وزارت در راه‌های دولت در سایه اپوزیسیون نیز گفت که آسیب‌های جاده‌ای بسیار گسترده است و وضعیت بعضی از آنها طوری است که روی کره ماه هم چنین چاله‌هایی پیدا نمی‌شود. دولت باید در این زمینه اقدام کند؛ زیرا برخی از شوراهای محلی در این زمینه دست تنها هستند.

 

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه