وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » پیش‌بینی باران و توفان در شرق و  موج گرما در غرب و شمال استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/08/30 - 1:13

پیش‌بینی باران و توفان در شرق و  موج گرما در غرب و شمال استرالیا

صدای استرالیا- پیش‌بینی‌ها برای هفته جاری حاکی از وقوع توفان و رعد و برق در شرق استرالیاست اما در سراسر شمال و غرب استرالیا، شاهد تداوم گرما هستیم و پرت احتمالا تبدیل به نخستین پایتختی در استرالیا می‌شود که در این فصل موج گرمایی شدیدی را تجربه می‌کند.


صدای استرالیا- پیش‌بینی‌ها برای هفته جاری حاکی از وقوع توفان و رعد و برق در شرق استرالیاست اما در سراسر شمال و غرب استرالیا، شاهد تداوم گرما هستیم و پرت احتمالا تبدیل به نخستین پایتختی در استرالیا می‌شود که در این فصل موج گرمایی شدیدی را تجربه می‌کند.

آلیسون آزبورن، کارشناس هواشناسی اسکای نیوز گفت که جنوب کوئینزلند و منطقه ریورس شمالی در نیوساوت‌ولز با توفان‌ مواجه خواهند بود که می‌تواند موجب جاری شدن سیلاب شود.

بریزبین، سیدنی و کانبرا نیز در اوایل هفته شاهد توفان و بارندگی خواهند بود.

این پیش‌بینی در حالی صورت گرفته که مناطق شرقی مرز نیوساوت‌ولز و کوئینزلند در اواسط هفته بارندگی تگرگ‌های درشتی به اندازه توپ گلف را تجربه کردند.

بارندگی البته در بخش‌هایی از نیوساوت‌ولز و کوئینزلند که درگیر آتش‌سوزی‌های گسترده بوده‌اند، احتمالا مورد استقبال واقع می‌شود.

آزبورن گفت: ویژگی هفته گذشته، بارش در مناطق بیابانی و دورافتاده بود و همین حالت برای کل روزهای هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بادهایی که از سمت دریای مرجان و دریای تاسمانی می‌آید، رطوبت را به هوای کم‌فشار اضافه می‌کند. به این ترتیب، رگبارهای گسترده و رعد و برق صورت می‌گیرد و این الگو در هفته آینده تغییر چندانی نخواهد کرد.

وی همچنین هشدار داد که بارندگی در روزهای آینده ممکن است با توفان و بادهای مخرب همراه باشد.

هفته جاری در برخی مناطق مرکزی استرالیا، معادل یک ماه بارندگی، باران باریده است. برای مثال آلیس اسپرینگز فقط در ۲۴ ساعت معادل ۳۶ میلی‌متر بارندگی داشته است.

اما ملبورن با وجود اینکه بیشتر هفته را با هوایی گرفته و ابری گذراند، از این بارندگی‌ها نصیبی نبرده است.

در همین حال ساکنان جنوب کوئینزلند و حوضه آبریز موری دارلینگ با بارش‌های گسترده‌ای به اندازه ۶۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر در طول هفته روبه‌رو خواهند بود. میزان بارندگی در برخی مناطق ممکن است به ۲۰۰ میلی‌متر هم برسد.

به گفته آزبورن، احتمالا باران تا آخر هفته تشدید می‌شود. این مساله جنوب شرق استرالیا را خنک‌تر می‌کند اما بسیاری از نقاط کشور همچنان گرمای را تجربه خواهند کرد.

انتظار می‌رود که در سراسر استرالیای شمالی موج گرما ادامه داشته باشد و دمای هوا به ۴۰ درجه سانتی‌گراد هم برسد. همچنین از یکشنبه تا پنج‌شنبه آینده، موج گرما در امتداد سواحل غربی تا جنوب پرت نیز گسترش خواهد یافت.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه