وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024
» اجتماعی » پزشکان هشدار دادند: رشد نگران کننده ابتلا به بیماری‌های مقاربتی در استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/08/19 - 11:54

پزشکان هشدار دادند: رشد نگران کننده ابتلا به بیماری‌های مقاربتی در استرالیا

صدای استرالیا– پزشکان هشدار می‌دهند که موارد ابتلا به دو بیماری مقاربتی در استرالیا، به ویژه در میان جوانان افزایش […]

پزشکان هشدار دادند: رشد نگران کننده ابتلا به بیماری‌های مقاربتی در استرالیا

صدای استرالیا– پزشکان هشدار می‌دهند که موارد ابتلا به دو بیماری مقاربتی در استرالیا، به ویژه در میان جوانان افزایش یافته و مردم باید مراقب باشند.

بر اساس داده‌های سیستم ملی نظارت بر بیماری‌های قابل اطلاع‌رسانی استرالیا (NNDSS) موارد ابتلا به سوزاک ۴۵ درصد افزایش یافته است.

ابتلا به کلامیدیا نیز ۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این داده‌ها بر اساس مقایسه موارد تایید شده ابتلا بین سال جاری و سال ۲۰۲۱ است.

به گفته کارشناسان، ۶۷ درصد از کل موارد ابتلا به کلامیدیا و نیمی از موارد ابتلا به سوزاک مربوط به جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله است.

سازمان اطلاع‌رسانی بیماری‌های استرالیا با تاکید بر اینکه این عفونت‌ها می‌توانند اثرات طولانی مدت بر سلامت افراد بگذارند، از مردم خواسته است که در صورت نگرانی یا مشکوک بودن، آزمایش بدهند.

پروفسور کیتلین کیگلی، میکروبیولوژیست و سفیر سازمان اطلاع‌رسانی بیماری‌ها گفت: کلامیدیا و سوزاک به شدت مسری هستند و اگر تشخیص داده نشوند، پیامدهای منفی طولانی مدتی مانند ناباروری و بیماری التهابی لگن برای افراد مبتلا خواهند داشت. 

علایم این بیماری‌ها می‌تواند شامل خونریزی و ادرار دردناک باشد؛ اما این علایم همیشه ظاهر نمی‌شوند.

کیگلی گفت: استرالیایی‌های که در معرض ریسک قرار دارند باید به طور منظم آزمایش بیماری‌های مقاربتی (STI) بدهند و رابطه جنسی ایمن داشته باشند.

ویعلت رشد موارد ابتلا را کمبود آموزش در مورد این بیماری‌ها دانست و گفت: فقدان آموزش بهداشت جنسی در دوران همه‌گیری کرونا رخ داد؛ زیرا ارسال پیام‌های آنلاین اثرگذاری لازم را نداشت. 

کیگلی گفت: علاوه بر این، کاهش مراجعه به پزشک عمومی در این دوره موجب شد که بسیاری از موارد ابتلا تشخیص داده نشده و در نتیجه به افراد دیگر سرایت پیدا کند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه