وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » پردرآمدترین مشاغل استرالیا پس از فارغ‌التحصیلی کدامند؟

تاریخ انتشار : 1401/12/01 - 4:09

پردرآمدترین مشاغل استرالیا پس از فارغ‌التحصیلی کدامند؟

صدای استرالیا - یک نظرسنجی جدید که توسط دولت استرالیا انجام شده است، مشاغلی را نشان داد که دانشجویان استرالیایی پس از فارغ‌التحصیلی در آنها دستمزد شش رقمی دریافت می‌کنند.


صدای استرالیا – یک نظرسنجی جدید که توسط دولت استرالیا انجام شده است، مشاغلی را نشان داد که دانشجویان استرالیایی پس از فارغ‌التحصیلی در آنها دستمزد شش رقمی دریافت می‌کنند.

در این نظرسنجی بیش از ۱۳۱ هزار پاسخ از فارغ‌التحصیلانی دریافت شده است که بین مارس ۲۰۲۱ و فوریه ۲۰۲۲ در یک موسسه آموزش عالی استرالیا شرکت کردند و این افراد عمدتا طی چهار ماه پس از فارغ‌التحصیلی مورد بررسی قرار گرفتند.

داده‌های این نظرسنجی نشان داد که میانه حقوق برای دانشجویان کارشناسی در استرالیا برای سال ۲۰۲۲، ۶۸ هزار دلار بود و ۷۸ درصد فارغ‌التحصیلان هم استخدام تمام‌وقت بودند.

پاسخ‌دهندگانی که بالاترین حقوق تمام‌وقت را به صورت مستقیم از خارج از دانشگاه داشتند، کسانی بودند که دندانپزشکی خوانده بودند، با میانه حقوق ۱۰۰ هزار دلار. دومین شغل فارغ‌التحصیلی پردرآمد در رشته پزشکی با میانه حقوق ۷۹ هزار دلار و پس از آن نیز مددکاری اجتماعی با ۷۵ هزار دلار قرار گرفتند.

در حالی که این خبر خوبی برای دانشجویانی است که در حال حاضر در این حوزه‌ها تحصیل می‌کنند، پاسخ‌های این نظرسنجی همچنین حوزه‌های مطالعاتی را نشان داد که میانه دستمزد کمتری برای فارغ‌التحصیلان دارند. این حوزه‌ها شامل فارغ‌التحصیلان داروسازی با میانه حقوق ۵۲ هزار دلار در سال ۲۰۲۲، گردشگری، مهمان‌نوازی، خدمات شخصی، ورزش و تفریح با ۵۴ هزار و ۸۰۰ دلار و هنرهای خلاق با ۵۶ هزار دلار بودند.

در حالی که فارغ‌التحصیلان توانبخشی ممکن است بالاترین میانه دستمزد را نداشته باشند اما براساس نتایج این نظرسنجی و با نرخ ۹۵.۶ درصد، آنها بیشترین احتمال را برای دریافت شغل تمام‌وقت دارند. پس از فارغ‌التحصیلان توانبخشی هم فارغ‌التحصیلان داروسازی با ۹۶.۲ درصد و افرادی که در رشته پزشکی تحصیل کرده‌اند با ۹۳ درصد بیشترین احتمال را برای دریافت شغل تمام‌وقت دارند. دانشجویان هنرهای خلاق با ۵۷.۳ درصد در سال ۲۰۲۲ کمترین احتمال را برای دریافت شغل تمام‌وقت داشتند و پس از آن گردشگری، مهمان‌نوازی، خدمات شخصی، ورزش و تفریح با ۶۵.۱ قرار گرفتند.

در این نظرسنجی همچنین اختلاف دستمزد نیروهای کار زن و مرد که اخیرا فارغ‌التحصیل شده‌اند، مورد بررسی قرار گرفت و براین اساس مشخص شد که در طولانی‌مدت، شکاف جنسیتی در دستمزد فارغ‌التحصیلان کاهش یافته، اگرچه تغییرات در این زمینه کند بوده و شکاف جنسیتی همچنان باقی است.

در سال ۲۰۰۹، دانشجویان زن در مقطع کارشناسی ۴۷ هزار دلار درآمد داشتند که سه هزار دلار یا ۶ درصد کمتر از همتایان مرد خود بود. در سال ۲۰۲۲، شکاف جنسیتی دستمزد در مقطع کارشناسی به دو هزار دلار یا ۲.۹ درصد کاهش یافت، با میانه حقوق ۶۷ هزار و ۴۰۰ دلار برای زنان و ۶۹ هزار و ۴۰۰ دلار برای مردان. به طور مشابه، شکاف جنسیتی در حقوق دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیز در طول زمان کاهش یافته است.

گردشگری، مهمان‌نوازی، خدمات شخصی، ورزش و تفریح یکی از حوزه‌های مطالعاتی است که بیشترین اختلاف جنسیتی دستمزد را در بین فارغ‌التحصیلان دارد و زنان به‌ طور متوسط ۹۴۰۰ دلار کمتر از مردان درآمد دارند. پس از این حوزه معماری با فاصله ۸۰۰۰ دلاری، هنرهای خلاق با فاصله ۵۰۰۰ دلاری و مطالعات حقوقی با فاصله ۴۸۰۰ دلاری قرار گرفتند.

در سال ۲۰۲۲، مطالعات کشاورزی و محیط‌ زیست، مددکاری اجتماعی، سیستم‌های محاسباتی و اطلاعاتی و کسب‌وکار و مدیریت تنها استثناهایی بودند که در آنها میانه حقوق زنان در مقطع کارشناسی، بالاتر یا برابر با همتایان مرد آنها بود.

منبع: news


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه