وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » استرالیای غربی به دنبال جذب ۳۱ هزار نیروی کار بریتانیایی

تاریخ انتشار : 1401/12/01 - 3:49

استرالیای غربی به دنبال جذب ۳۱ هزار نیروی کار بریتانیایی

صدای استرالیا - استرالیای غربی پیشنهادی جسورانه را برای جذب ۳۱ هزار پزشک، افسر پلیس و معلم بریتانیایی به منظور کار در این ایالت استرالیا ارائه کرده است.


صدای استرالیا – استرالیای غربی پیشنهادی جسورانه را برای جذب ۳۱ هزار پزشک، افسر پلیس و معلم بریتانیایی به منظور کار در این ایالت استرالیا ارائه کرده است.

قرار است هیاتی از مقام‌های دولتی و صنعتی استرالیای غربی اواخر ماه جاری از بریتانیا بازدید و کارگران این کشور را برای پر کردن بیش از ۳۱ هزار شغل خالی در این ایالت جذب کنند. این هیات همچنین به دنبال جذب معدنچیان، لوله‌کش‌ها، مکانیک‌ها و کارگران ساختمانی بریتانیا است.

این هیات قول داده که بریتانیایی‌های سخت‌کوش می‌توانند همه چیز در استرالیا داشته باشند. از جمله اینکه هزینه قبض‌های انرژی در استرالیا تقریبا نصف هزینه قبض‌های انرژی در بریتانیا – تا ۲۶۰۰ پوند در سال جاری – است.

پل پاپالیا، وزیر صنعت دفاع و پلیس استرالیای غربی خطاب به کارگران بریتانیایی گفت: دستمزد ما بالاتر و هزینه زندگی ما کمتر است. نظام سلامت ما در سطح جهانی است و از شما مراقبت خواهد شد.

اما با توجه به اینکه بخش عمومی بریتانیا با کمبود نیرو مواجه است، این برنامه استرالیای غربی با نگرانی‌هایی مواجه شده است.

پل بریستو، عضو کمیته منتخب مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی مجلس عوام بریتانیا گفت: ما باید مزایای کار در بریتانیا را برای کمک به ماندن نیروهایمان در کشور نشان دهیم و باید تلاش‌هایمان را برای استخدام پرستاران، پزشکان جدید و نشان دادن مزایایی که یک شغل در بریتانیا دارد، مضاعف کنیم.

فدراسیون ملی پلیس انگلستان و ولز هم هشدار داد که روزانه ۹ افسر پلیس درخواست انتقال به یک نیروی پلیس در کشورهای دیگر را ارائه می‌دهند و این روند می‌تواند روی خدمت‌رسانی به مردم تاثیر منفی بگذارد.

بخش دولتی بریتانیا با کمبود شدید نیرو و اعتصابات فلج‌کننده مواجه است. سرویس ملی سلامت بریتانیا (NHS) با کمبود ۱۲ هزار پزشک در بیمارستان‌ها و بیش از ۵۰ هزار پرستار و ماما مبارزه می‌کند.

انجمن پزشکی بریتانیا قبل از کریسمس فاش کرد که یک سوم پزشکان جوان این کشور قصد دارند بریتانیا را ترک کنند که اکثریت آنها استرالیا یا نیوزیلند را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند. دکتر بیلی پالمر، همکار ارشد نافیلد تراست گفت که فقط در ماه می ۲۰۲۲، ۹۰۰ پزشک بریتانیایی برای کار به استرالیا مهاجرت کردند و خطر افزایش مهاجرت وجود دارد.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه