وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024
» اخبار » پرداخت کمک هزینه والدین مجرد تا ۱۴ سالگی فرزند تمدید شد

تاریخ انتشار : 1402/02/19 - 7:06

پرداخت کمک هزینه والدین مجرد تا ۱۴ سالگی فرزند تمدید شد

صدای استرالیا– نخست‌وزیر استرالیا تایید کرد که پرداخت کمک هزینه تک والدی تمدید شده و تا زمانی که کوچک‌ترین فرزند […]

پرداخت کمک هزینه والدین مجرد تا 14 سالگی فرزند تمدید شد

صدای استرالیا– نخست‌وزیر استرالیا تایید کرد که پرداخت کمک هزینه تک والدی تمدید شده و تا زمانی که کوچک‌ترین فرزند به ۱۴ سالگی برسد، برقرار خواهد بود.

آنتونی آلبانیزی این موضوع را پیش از ارایه بودجه فدرال مطرح کرد. دولت اعلام کرده که لایحه بودجه شامل مجموعه‌ای از اقدامات برای کاهش بحران هزینه‌های زندگی است.

طبق قوانین فعلی، والدین مجرد تا زمانی که کوچک‌ترین فرزندشان ۸ ساله شود، واجد شرایط دریافت کمک هزینه تک والدی هستند.

کارگروه تشکیل شده از سوی دولت فدرال در سال گذشته، توصیه کرد که حداکثر سن برخورداری از کمک هزینه تک والدی به ۱۶ سال افزایش یابد. اما نخست‌وزیر گفت که ۱۴ سال، سن مناسبی است.

آلبانیزی گفت: چهارده سالگی زمانی است که در آن یک دانش آموز شروع به کسب استقلال بیشتر می‌کند و دیگر به اندازه فرزندان کوچک‌تر، نیاز به حمایت ندارد.

وی افزود: هشت خیلی کم بود. یک کودک هشت ساله به مادر یا پدر یا مراقبش نیاز دارد که برای او شام بپزند و از او مراقبت کنند. اما یک نوجوان ۱۴ ساله حرکت به سمت بزرگسالی را آغاز می‌کند.

به این ترتیب والدین تا زمانی که کوچک‌ترین فرزندشان ۱۴ ساله شود، با نرخ پایه فعلی ۹۲۲٫۱۰ دلار در هر دو هفته (۹۵ درصد از مستمری بازنشستگی) دریافت خواهند کرد.

بر این اساس اعلام شده، والدین مجرد که هم اکنون از جاب‌سیکر استفاده می‌کنند، در هر دو هفته ۱۷۶٫۹۰ دلار بیشتر دریافت خواهند کرد. 

آلبانیز گفت که این تغییرات طی دو سال آینده ۱٫۹ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

افزایش این محدودیت سنی، حمایت مالی بیشتری را برای حداقل ۵۷ هزار والد فراهم می‌کند که بیش از ۹۰ درصد آنها مادران مجرد هستند.

بنا به اعلام دولت، دریافت کنندگان کمک‌هزینه تک والدی همچنان ملزم به مشارکت در استخدام، تحصیل یا آموزش هستند و حفظ ارتباط با نیروی کار هستند تا وقتی که فرزندان‌شان بزرگ‌تر شوند، بتوانند به محیط کار برگردند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه