وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » ماجرای جالب مدرسه دورافتاده‌ای در قلمرو شمالی که به مسابقات جهانی رباتیک راه یافت

تاریخ انتشار : 1402/02/19 - 7:25

ماجرای جالب مدرسه دورافتاده‌ای در قلمرو شمالی که به مسابقات جهانی رباتیک راه یافت

صدای استرالیا– شش دانش‌آموز دبستانی از مدرسه ابتدایی دورافتاده‌ای در قلمرو شمالی، دور دنیا را سفر کردند تا در مسابقات […]

ماجرای جالب مدرسه دورافتاده‌ای در قلمرو شمالی که به مسابقات جهانی رباتیک راه یافت

صدای استرالیا– شش دانش‌آموز دبستانی از مدرسه ابتدایی دورافتاده‌ای در قلمرو شمالی، دور دنیا را سفر کردند تا در مسابقات جهانی رباتیک در دالاس تگزاس شرکت کنند.

تیم جیریکیتی فایربردز (Djirikitj Firebirds) از مدرسه دوپوما-بارکر در آرنهم لند شرقی از بین ۲۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه برای شرکت در این مسابقه مهندسی انتخاب شد.

مسابقات VEX Worlds 2023 پنجشنبه شب در ایالات متحده به پایان رسید و از بین ۸۰۰ مدرسه که در سطح برتر رباتیک مدارس با هم رقابت داشتند، دانش آموزان استرالیایی رتبه نهایی ۴۰ را در بخش خود کسب کردند.

فیلیپ هیث، مدیر مدرسه مذکور گفت: وقتی بدانید که این بچه‌ها از کجا آمده‌اند، شگفت زده می‌شوید.

مدرسه Dhupuma-Barker در دورافتاده‌ترین گوشه نقطه استرالیا واقع است و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر با داروین فاصله دارد. این مدرسه کوچک در گونیانگارا کمتر از ۰ دانش آموز دارد که به صورت ترکیبی به زبان‌های انگلیسی و یولنو آموزش می‌بینند.

این مدرسه که با مشارکت کالج بارکر سیدنی و بنیاد Yothu Yindi اداره می‌شود، پردیسی را برای دانش‌آموزان ملل اول با پیش‌زمینه‌های محرومیت راه‌اندازی کرده است.

این مدرسه در کنار آموزش دو زبانه، فرصتی برای دانش آموزان فراهم کرده تا در یک باشگاه ساخت ربات شرکت کنند.

برنامه رباتیک این مدرسه تنها ۱۲ ماه پیش شروع شد، اما دانش آموزان آنقدر سریع آن پیشرفت کردند که در مسابقات ملی استرالیا که در سیدنی برگزار شده، موفق به کسب مقام چهارم شدند و همین کافی بود تا در مسابقات جهانی دالاس حضور پیدا کنند.

هیث گفت: اکثر این بچه‌ها فقط یک بار و آن هم برای شرکت در مسابقات کشوری به سیدنی سفر کرده‌اند و این یک شوک فرهنگی بزرگ برای آنها بود.

به گفته وی، اما سفر به تگزاس تغییری بسیار بزرگ برای این بچه‌ها بود. آنها بسیار شجاع بودند و از همدیگر حمایت کردند؛ اما سر و صدا، عظیمت و انرژی دیوانه‌کننده تگزاس می‌تواند روی هر کسی تاثیر بگذارد.

تیم دوپوما-بارکر در بخش IQ مسابقات جهانی رقابت کرد؛ یعنی جایی که برترین مدارس ابتدایی جهان ربات‌های مدولار خود را طراحی و آزمایش می‌کنند. 

ربات‌های استرالیایی باید حلقه‌هایی را به منطقه امتیازدار پرتاب می‌کردند تا شانس صعود به مرحله بعدی را پیدا کنند.

هیث گفت: ربات ما واقعاً خوب کار کرد، یک یا دو مورد فنی وجود دارد که می‌توانستیم جلوتر برویم؛ اما نشد.

وی افزود: ما بسیار به این بچه‌ها افتخار می‌کنیم و تا جایی که به ما مربوط می‌شود؛ برنده هستیم. قرار گرفتن در این رتبه به این معنی است که خوب رقابت کردیم.

مدیر مدرسه با بیان ایکه باشگاه ربات ظرفیت‌های تازه‌ای در جامعه دورافتاده استرالیا ایجاد کرده است، گفت: حالا این کودکان دنیا را متفاوت می‌بینند و راه‌حل‌های متفاوتی برای چالش‌ها پیدا می‌کنند.

وی افزود: این بچه‌ها از طریق رباتیک می‌توانند راهی برای رقابت در شرایط برابر داشته باشند و از دنیای سنتی به سوی آینده گام بردارند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه