وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » وعده انتخاباتی نخست وزیر تاسمانی: احداث بزرگترین فواره شکلاتی جهان

تاریخ انتشار : 1402/12/22 - 1:04

وعده انتخاباتی نخست وزیر تاسمانی: احداث بزرگترین فواره شکلاتی جهان

صدای استرالیا - جرمی راکلیف، نخست وزیر ایالت تاسمانی گفته اگر مجددا انتخاب شود، بزرگترین فواره شکلاتی جهان را در تاسمانی می‌سازد.


صدای استرالیا – جرمی راکلیف، نخست وزیر ایالت تاسمانی گفته اگر مجددا انتخاب شود، بزرگترین فواره شکلاتی جهان را در تاسمانی می‌سازد.

به نظر می‌رسد که نخست‌وزیر تاسمانی از «ویلی ونکا» در «کارخانه شکلات‌سازی» الهام گرفته و در جریان بازدید از کارخانه شکلات‌سازی Cadbury – بزرگترین کارخانه در نیمکره جنوبی – در نزدیکی هوبارت، خود را به عنوان «رویاپرداز رویاها» به رای‌دهندگان معرفی کرد.

راکلیف با هدایت «ونکای درونی خود» گفت که اگر دولت لیبرال او دوباره انتخاب شود بزرگترین اتفاقی را که پس از “مونالیزا” برای گردشگری رخ داده ایجاد خواهد کرد.

چه چیزی می‌تواند رقیب موزه هنرهای قدیم و جدید باشد؟ بزرگ‌ترین فواره شکلاتی جهان که لیست «باید دید» را برای هر بازدیدکننده‌ای که به تاسمانی می‌آید، پر می‌کند.

نخست وزیر گفت: تجربه جدید شکلاتی شامل فواره شکلات، یک استودیوی شکلات ممتاز، یک آزمایشگاه شکلات که می‌توانید خودتان شکلات‌ بسازید، یک فروشگاه شکلات، یک کافه، یک زمین بازی «و خیلی چیزهای دیگر» خواهد بود.

این کارخانه در کنار کارخانه Cadbury در رودخانه Derwent قرار می‌گیرد، اما یک نهاد جداگانه خواهد بود که توسط دولت و «پیشگام گردشگری» سیمون کرانت حمایت می‌شود.

راکلیف گفت که دولت انتخابی او ۱۲ میلیون دلار برای این کارخانه هزینه خواهد کرد تا «تجربه شکلاتی» را به واقعیت تبدیل کند، از جمله ۲ میلیون دلار برای کمک به طراحی و برنامه‌ریزی، ۲ میلیون دلار دیگر برای کارهای اولیه سایت و سپس ۸ میلیون دلار برای فعالیت‌های دیگر.

به گفته کرانت، این پروژه – نتیجه ۱۵ سال تحقیق و همکاری در ارتباط با کارخانه کادبری ۱۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت و «دنیایی از لذت، شگفتی و هیجان شکلاتی» را برای جزیره اپل به ارمغان می‌آورد.

رکوردهای جهانی گینس می‌گوید که بلندترین آبنمای شکلاتی جهان متعلق به شکلات سازان اتریشی Confiserie Wenschitz GmbH است. این فواره در سال ۲۰۱۹ افتتاح شد؛ فواره‌ای شکلاتی با ارتفاع ۱۲٫۲۷ متر با ۱۰۰۰ کیلوگرم شکلات مایع در آن.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه