وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » وزیر امور خارجه استرالیا خطاب به معترضان ایرانی: استرالیا با شماست

تاریخ انتشار : 1401/07/30 - 4:11

وزیر امور خارجه استرالیا خطاب به معترضان ایرانی: استرالیا با شماست

صدای استرالیا - وزیران خارجه زن جهان روز پنجشنبه در نشستی مجازی به میزبانی کانادا گرد هم آمدند تا درباره سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات در ایران گفت‌وگو کنند.

رقابت دو وانگ در اقیانوسیه؛ وزیر امور خارجه استرالیا سیاست عقب راندن چین را پیش می‌برد

صدای استرالیا – وزیران خارجه زن جهان روز پنجشنبه در نشستی مجازی به میزبانی کانادا گرد هم آمدند تا درباره سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات در ایران گفت‌وگو کنند.

پنی وونگ وزیر امور خارجه استرالیا با ارسال ویدئویی به این نشست ضمن اشاره به شعار زن، زندگی و آزادی گفت: مردم استرالیا در کنار زنان و دختران ایرانی که در حال مبارزه برای برابری و توانمندسازی هستند، می‌ایستند. ما از حق مردم ایران برای اعتراض مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم. من همراه با بسیاری دیگر از دولت ایران می‌خواهم که به سرکوب خشونت‌آمیز زنان و اعتراضات پایان دهند.

وی افزود: همه ما برای صدها نفر از مردان، زنان و کودکانی که در جریان اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایران جان خود را از دست داده‌اند، سوگوار هستیم. جهان هر روز گزارش‌های جدیدی را درباره سرکوب در ایران و عواقب آن می‌خواند.

وونگ خاطرنشان کرد: هفته قبل وزیر آموزش و پرورش ایران تائید کرد که دانش‌آموزان معترض برای تادیب به مراکز روانشناسی فرستاده شده‌اند. این هفته ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد پلیس ایران به یک معترض زن تعرض جنسی کرده است. این اقدامات غیرقابل توجیه و غیرقابل قبول هستند.

وزیر امور خارجه استرالیا تاکید کرد: ما از حق زنان و دختران ایرانی برای اعتراض مسالمت‌آمیز که به دور از سوءاستفاده از قدرت توسط مقام‌های ایرانی باشد، حمایت می‌کنیم. ما از برابری زنان و دختران ایرانی حمایت می‌کنیم. ما به رژیم ایران می‌گوییم که جهان نظاره‌گر شماست و به زنان و دختران و دیگر مردم شجاع ایران هم که در حال اعتراض مسالمت‌آمیز در ایران هستند، می‌گوییم که استرالیا با شماست.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه