وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » هشدار چین: استرالیا از ایجاد اختلال در روابط دوجانبه پرهیز کند

تاریخ انتشار : 1401/05/16 - 14:03

هشدار چین: استرالیا از ایجاد اختلال در روابط دوجانبه پرهیز کند

صدای استرالیا– در پی انتقاد وزرای امور خارجه و دفاع استرالیا از چین به دلیل برگزاری مانورهای نظامی به تلافی […]

هشدار چین: استرالیا از ایجاد اختلال در روابط دوجانبه پرهیز کند

صدای استرالیا– در پی انتقاد وزرای امور خارجه و دفاع استرالیا از چین به دلیل برگزاری مانورهای نظامی به تلافی سفر رییس پارلمان آمریکا به تایوان، چین استرالیا را به قضاوت ناعادلانه متهم کرد.

سفارت چین در استرالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پنی وانگ، وزیر امور خارجه دولت کانبرا، به همراه همتایان او از آمریکا و ژاپن، در واکنش به مانور نظامی چین در تنگه تایوان، حقیقت را وارونه جلوه می‌دهند.

بیانیه وزرای خارجه سه کشور استرالیا، ژاپن و آمریکا، روز جمعه منتشر شد و در آن تاکید شد که اقدامات اخیر چین به شدت صلح و امنیت جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سفارت چین در واکنش، در بیانیه‌ خود نوشت: طرف استرالیایی به جای همدردی و حمایت از قربانی، به همراه جانیان قربانی را نیز محکوم کرده است. این مصداق کامل نعل وارونه زدن و برعکس جلوه دادن حقیقت است.

سفارت چین به دولت استرالیا هشدار داد که از ایجاد مشکلات تازه در روابط دو جانبه پرهیز کند.

در بیانیه مذکور آمده است: دولت‌های متوالی در استرالیا به اصل چین واحد پایبند بوده‌اند. این اصل باید کاملا محترم شمرده شود و در عمل از آن سوء برداشت صورت نگیرد. ما امیدوارم که طرف استرالیایی روابط چین-استرالیا را جدی بگیرد، به حقایق احترام بگذارد، عدالت را پاس بدارد و جهت نادرست نایستد.

این بیانیه می‌افزاید: ما همچنین امیدوارم که طرف استرالیایی با مساله تایوان با احتیاط برخورد کند، از استراتژی برخی کشورها مبنی بر «مهار چین از طریق تایوان» پیروی نکند و مشکلات و اختلالات جدیدی در روابط چین-استرالیا ایجاد نکند.

اما بیانیه سه وزیر خارجه بیان می‌دارد که: هیچ تغییری در سیاست‌های مربوط به چین واحد و دیدگاه اصولی استرالیا، ژاپن و ایالات متحده درباره تایوان ایجاد نشده است.

ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا نیز روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مانور چین، نقض قوانین بین‌المللی است.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه