وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » هشدار به صاحبان حیوانات خانگی: سرمای هوا حیوانات مبتلا به آرتریت را اذیت می‌کند

تاریخ انتشار : 1401/03/18 - 4:50

هشدار به صاحبان حیوانات خانگی: سرمای هوا حیوانات مبتلا به آرتریت را اذیت می‌کند

صدای استرالیا- با سردتر شدن هوا و اعلام هشدارهای آب و هوا نامساعد، از صاحبان حیوانات خانگی هم خواسته شده که بیشتر مراقب سگ و گربه‌های خود باشند.


صدای استرالیا– با سردتر شدن هوا و اعلام هشدارهای آب و هوا نامساعد، از صاحبان حیوانات خانگی هم خواسته شده که بیشتر مراقب سگ و گربه‌های خود باشند.

فعالان بهزیستی حیوانات می‌گویند که در این روزها که دمای هوا کاهش چشمگیری یافته است، نباید افزایش تعداد سگ و گربه‌هایی را که به دلیل مشکلات مرتبط با التهاب مفاصل به کمک نیاز دارند، نادیده گرفت.

کلینیک دامپزشکی فرانک سمویز در شمال ملبورن، در ماه گذشته  و با سردتر شدن هوا، رشد ۲۳۰ درصدی حیوانات دارای مشکلات التهاب مفاصل را گزارش کرده است.

دکتر جس وایلد، رییس دامپزشکی The Lost Dogs’ Home می‌گوید: در حیوانات نیز درست مثل انسان‌ها، هوای سرد می‌تواند التهاب مفاصل را تشدید کند و موجب درد کشیدن حیوانات شود.

التهاب مفاصل یا آرتریت، به برافروختگی مفصل گفته می‌شود که با ورم و درد و محدودیت حرکت همراه است. یک نفر از هر هفت استرالیایی به این بیماری دچار است. همچنین ۲۰ درصد سگ‌های بالغ و نزدیک به ۹۰ درصد گربه‌های بالای ۱۲ سال از این بیماری رنج می‌برند.

علائم رایج آرتریت در حیوانات خانگی شامل لنگیدن، سفت شدن مفاصل، تورم و درد، نفس نفس زدن بیش از حد و کاهش فعالیت است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه