وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اجتماعی » هشدار به ساکنان شرق استرالیا: توفان در راه است!

تاریخ انتشار : 1400/07/07 - 3:10

هشدار به ساکنان شرق استرالیا: توفان در راه است!

صدای استرالیا– پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی است که اغلب ایالت‌های شرقی امروز (چهارشنبه) شاهد آب و هوایی توفانی خواهند بود و […]

هشدار با ساکنان شرق استرالیا: توفان در راه است!

صدای استرالیا– پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی است که اغلب ایالت‌های شرقی امروز (چهارشنبه) شاهد آب و هوایی توفانی خواهند بود و کارشناسان به شهروندان این مناطق هشدار داده‌اند که آماده باشند.

بنا به گفته گارشناسان، به دلیل حرکت یه سیستم کم فشار از خلیج بزرگ استرالیا به طرف شرق، پیش‌بینی می‌شود که شاهد بادهای قوی و سیلاب در بخش‌هایی در کوئینزلند، نیوساوت‌ولز، ویکتوریا، استرالیای جنوبی و تاسمانی باشیم.

میریان بردبری، هواشناس اداره هواشناسی استرالیا گفت: باران‌های سنگین و توفان‌های تندری شدید در روزهای‌ آینده در راه بخش‌هایی از شرق استرالیا هستند که این نخستین مورد از توفان‌های جدی این فصل خواهد بود.

بردبری گفت که عبور این سیستم کم‌فشار از استرالیای مرکزی و شرقی، موجب بارش و احتمال توفان در استرالیای جنوبی، ویکنوریا، نیوساوت‌ولز مرکزی و جنوب کوئینزلند خواهد شد و روز چهارشنبه به حداکثر گستردگی و شدت خواهد رسید.

بنابراین وقوع توفان‌های تندری، تگرگ، وزش بادهای مخرب و حتی سیلاب احتمال بالایی دارد.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت آب و هوایی تا پنج‌شنبه و جمعه ادامه داشته باشد تا اینکه سیستم کم‌فشار در آخر هفته به سمت دریا برود.

وی توصیه کرد که در روزهای آینده، به ویژه در جاده‌ها و اطراف خانه با احتیاط رفت و آمد کنید.

اداره هواشناسی پیش‌تر هشدار داده بود که در بهار امسال، احتمالا شاهد بارش‌های بیشتر از حد متوسط در شرق استرالیا و همچنین روزهای سردتر و شب‌های گرم‌تری خواهیم بود.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه