وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اخبار » هزینه رفیق‌بازی استرالیایی‌ها: سالی ۶۵۵۲ دلار

تاریخ انتشار : 1400/12/23 - 6:55

هزینه رفیق‌بازی استرالیایی‌ها: سالی ۶۵۵۲ دلار

صدای استرالیا– استرالیایی‌ها برای خوشحال نگه داشتن دوستان‌شان خرج می‌کنند. دقیق‌تر بگوییم، هزینه وقت‌گذرانی با رفقا سالانه ۶۵۵۲ دلار تمام […]

هزینه رفیق‌بازی استرالیایی‌ها: سالی 6552 دلار

صدای استرالیا– استرالیایی‌ها برای خوشحال نگه داشتن دوستان‌شان خرج می‌کنند. دقیق‌تر بگوییم، هزینه وقت‌گذرانی با رفقا سالانه ۶۵۵۲ دلار تمام می‌شود.

بر اساس داده‌های وب‌سایت مقایسه‌ای فایندر، بسیاری از استرالیایی‌ها حتی تحت فشارند که بیش از توان مالی خود خرج حلقه اجتماعی خود کنند.

۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی فایندر، اعلام کرده‌اند که برای مواردی مانند حساب کردن دنگ رستوران، تعطیلات گران قیمت و رفتن به جشن و پارتی هزینه زیادی می‌کنند و این مساله به آنها فشار مالی وارد می‌کند.

حساب کردن دنگی صورت‌حساب‌ها، یکی از بحث‌برانگیزترین مسایل است. ۲۸ درصد نظرسنجی کنندگان گفته‌اند که برای پرداخت دنگ مساوی در رستوران، حتی وقتی سفارش ارزان‌تر یا کم‌تری داده‌اند، تحت فشار قرار می‌گیرند.

۱۴ درصد افراد نیز تایید کرده‌اند که به رغم میل‌شان به تعطیلات گران‌قیمت رفته‌اند. ۱۰ درصد هم از خریداری بلیت رویدادهای ورزشی و کنسرت‌ اظهار نارضایتی کرده‌ و ۹ درصد افراد نیز از اینکه مجبور شده‌اند بابت میهمانی‌ها مجردی کس دیگری هزینه پرداخت کنند، شاکی هستند.

علاوه بر هزینه مستقیم برای دوستان و خانواده، افراد از اینکه باید برای چشم و هم‌چشمی یا رقابت با دوستان‌شان، ماشین‌، خانه یا لباس‌های بهتر بخرند، تحت فشارند.

آمارها نشان می‌دهد که یک نفر از هر ۵ استرالیایی، به دلیل فشارهای مالی دوستان و خانواده‌اش زیر بار قرض می‌رود.

نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد که نسل هزاره، یا همان سی-چهل ساله‌ها بیشتر برای دوستان و خانواده خرج اضافی می‌کنند. این افراد می‌گویند که در شش ماه گذشته ۱۲۹۸ دلار بیش از توان‌ مالی‌شان برای دوستان هزینه کرده‌اند.

در مقابل، نسل Z، ۱۰۳۹ دلار و نسل X، ۱۲۵۸ دلار بیش از توان مالی‌شان هزینه می‌کنند. اما بومرها (۶۰-۷۰ ساله‌ها) گفته‌اند که ۳۴۰ دلار بیش از توان مالی‌شان خرج دوست و رفیق می‌کنند.

همچنین مردها در مقایسه با زنان، در مورد دوستان‌شان دست به جیب‌ترند. بررسی مذکور نشان می‌دهد که مردها ۱۵۶۰ دلار و زنان به طور متوسط ۹۱۲ دلار بیش از حد هزینه دوستان و خانواده می‌کنند.

 

منبع: یاهو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه