وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024
» اجتماعی » هزینه تست کووید از گردن مسافران داخلی برداشته شد

تاریخ انتشار : 1400/09/04 - 4:16

هزینه تست کووید از گردن مسافران داخلی برداشته شد

صدای استرالیا- مسافران داخلی، اگر در کلینیک‌های دولتی تست کووید-19 ضروری برای ورود به ایالات و قلمروها را انجام بدهند، نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت.


صدای استرالیا- مسافران داخلی، اگر در کلینیک‌های دولتی تست کووید-۱۹ ضروری برای ورود به ایالات و قلمروها را انجام بدهند، نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت.

پیش از این اعلام شده بود که احتمالا مسافران برای ورود به کوئینزلند، مجبور خواهند بود هزینه ۱۵۰ دلاری انجام تست کووید را بپردازند.

ایالت‌هایی مانند استرالیای جنوبی، کوئینزلند، تاسمانی و استرالیای غربی ارایه تست‌های PCRمربوط به حداکثر ۷۲ ساعت پیش از ورود را برای مسافران الزامی اعلام کرده‌اند.

اما گرگ هانت، وزیر بهداشت دولت فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت مرکزی و ایالات با مشارکت هم، هزینه این تست‌ها را تقبل کرده‌اند.

آناستازیا پالاشوک، نخست وزیر کوئینزلند نیز از شفاف شدن این موضوع توسط وزیر بهداشت استقبال کرده است.

وی گفت: گفته بودم که اگر با یکدیگر همکاری کنیم، نتیجه بهتری می‌گیریم و حالا این موضوع ثابت شده است.

کوئینزلند تصمیم دارد از روز ۱۷ دسامبر، مرزهای خود را به روی افراد کاملا واکسینه شده، به شرط اینکه نتیجه منفی تست PCR مربوط به ۷۲ ساعت پیش از ورود را به همراه داشته باشند، باز کند.

در روزهای گذشته، وزرای این ایالت سعی داشتند که به دولت فدرال فشار وارد کنند که هزینه تست‌ها را تقبل کند تا مسافران مجبور به پرداخت هزینه از این بابت نباشند.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه