وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » نسبت قیمت خانه به درآمد در استرالیا به ۶ برابر رسید

تاریخ انتشار : 1400/06/29 - 5:45

نسبت قیمت خانه به درآمد در استرالیا به ۶ برابر رسید

صدای استرالیا– به گفته کریستال اوسولینسکی، مدیر تقاضای داخلی وزارت خزانه‌داری نسبت قیمت خانه به درآمد از ۲٫۵ برابر در […]

نسبت قیمت خانه به درآمد در استرالیا به 6 برابر رسید

صدای استرالیا– به گفته کریستال اوسولینسکی، مدیر تقاضای داخلی وزارت خزانه‌داری نسبت قیمت خانه به درآمد از ۲٫۵ برابر در اوایل دهه ۹۰ میلادی، هم اکنون به بالای ۶ برابر رسیده است.

به بیان ساده‌تر، یک فرد استرالیایی با درآمد متوسط، حالا باید درآمد ۶ سال‌اش را کاملا پس انداز کند تا بتواند خانه بخرد.

روز سه‌شنبه گذشته، مقامات وزارت خزانه‌داری و بانک مرکزی، در کمیته اقتصاد پارلمان حاضر شدند و درباره عوامل رشد قیمت املاک به ارایه توضیح پرداختند.

با توجه به گفته اوسولینسکی در این جلسه، رسیدن نسبت قیمت خانه به درآمد به ۶ برابر به این معناست که استرالیایی‌ها مجبور به دریافت وام‌هایی چندین برابر درآمد سالانه خود به منظور خرید خانه هستند.

بر اساس موارد مطرح شده در نشست کمیته اقتصاد مجلس نمایندگان، هم اکنون احتمال خانه‌دار شدن افراد زیر ۴۰ ساله، به کمترین حد از سال ۱۹۴۷ به این سو رسیده است.

به گفته جان سویرنگا، دستیار دبیرکل خرانه‌داری فدرال، اوضاع برای نسل هزاره، بدتر هم شده است.

وی افزود که ودیعه ورود به بازار مسکن، خود به عاملی برای کاهش صرفه‌پذیری مسکن تبدیل شده است.

سویرنگا پذیرفت که سیاست‌های دولت برای جهش ورود خانه‌اولی‌ها به بازار، موجب رشد شدید تقاضا شده است. او البته اشاره نکرد که همین مورد نیز به کاهش صرفه‌پذیری قیمت مسکن انجامیده است.

گفتنی است که بر اساس گزارش اداره آمار استرالیا، متوسط قیمت مسکن هم اکنون به ۸۳۵ هزار و ۷۰۰ دلار رسیده؛ در حالی که یک سال قبل، این مبلغ ۶۷۸ هزار و ۵۰۰ دلار بوده است.

منبع: ای بی سی


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه