وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » نرخ نگران کننده افسردگی در میان دختران استرالیایی

تاریخ انتشار : 1401/07/14 - 11:15

نرخ نگران کننده افسردگی در میان دختران استرالیایی

صدای استرالیا– یک گزارش جدید حاکی است که میزان افسردگی دختران استرالیایی به سطح نگران‌کننده‌ای رسیده است. بر اساس بررسی […]

نرخ نگران کننده افسردگی در میان دختران استرالیایی

صدای استرالیا– یک گزارش جدید حاکی است که میزان افسردگی دختران استرالیایی به سطح نگران‌کننده‌ای رسیده است.

بر اساس بررسی موسسه «سگ سیاه» نرخ افسردگی در میان دختران نوجوان استرالیایی در ۱۴ سال گذشته دو برابر شده و نگرانی‌های جدی در مورد سلامت روان پسران و مردان استرالیایی نیز وجود دارد.

این گزارش علاوه بر بررسی روند افسردگی، چگونگی تغییر زندگی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان را در دو دهه اخیر را بررسی کرده و این موضوع را نیز مدنظر قرار داده که آیا تغییرات ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را در آنها افزایش دهد یا نه.

این گزارش نشان می‌دهد که اشتغال و مشکلات مالی، آزار و اذیت سایبری و انزوای اجتماعی، زمینه‌های بالقوه‌ای هستند که می‌توانند احساس افسردگی را تقویت کنند.

برخی از تغییرات به ویژه برای گروه‌های سنی خاص مهم به نظر می‌رسند.

در این گزارش آمده است که برای کودکان، کاهش فعالیت بدنی، کم خوابی و استرس در خانواده ممکن است به افزایش علائم افسردگی در دوران همه گیری کرونا کمک کرده باشد.

همچنین کمبود خواب، تنهایی و فقدان شبکه‌های اجتماعی حمایتگر به عنوان عوامل احتمالی تشدید کننده افسردگی برای نوجوانان شناسایی شده‌اند.

داده‌ها نشان می‌دهد که زمان استفاده از صفحه نمایش، به‌ویژه در دختران نوجوان، با میزان افسردگی مرتبط است.

بزرگسالان جوانی که بیشتر در معرض خطر افسردگی قرار دارند، افرادی هستند که فشار مالی و تنهایی را تجربه می‌کنند. همچنین زنان و بزرگسالان LGBTQIA+ جزو گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض افسردگی محسوب می‌شوند.

آلیزا ورنر سیدلر از موسسه سگ سیاه گفت: نوجوانانی که علائم بالینی قابل توجه افسردگی داشتند، مشکلات بیشتری را در عملکرد روزانه نشان دادند. این نوجوانان به احتمال زیاد در تکالیف مدرسه و فعالیت‌های اجتماعی و بدنی به مشکل برمی‌خورند.

به گفته وی، احتمال ایجاد مشکل در انجام وظایف مراقبت از خود در این نوجوانان افسرده، پنج برابر افراد دیگر است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه