وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » افشای یک گزارش محرمانه؛ استرالیا با کمبود شدید نیروهای مراقبتی روبه‌روست

تاریخ انتشار : 1401/07/13 - 13:23

افشای یک گزارش محرمانه؛ استرالیا با کمبود شدید نیروهای مراقبتی روبه‌روست

صدای استرالیا– بر اساس یک گزارش محرمانه که به دولت سابق فدرال ارایه شده بود، استرالیا در ۵ سال آینده […]

افشای یک گزارش محرمانه؛ استرالیا با کمبود شدید نیروهای مراقبتی روبه‌روست

صدای استرالیا– بر اساس یک گزارش محرمانه که به دولت سابق فدرال ارایه شده بود، استرالیا در ۵ سال آینده با کمبود بیش از یکصد هزار نفر نیروی مراقبت مواجه خواهد بود و این کمبود تا سال ۲۰۵۰ به بیش از دو برابر خواهد رسید.

مطالعه بازار کار نیروهای مراقبتی نشان می‌دهد که رشد جمعیت سالخوردگان محرک اصلی تقاضا برای مراقبین بیشتر در سراسر جهان خواهد بود.

این گزارش در سپتامبر گذشته به دولت موریسون ارایه شده بود؛ اما دوشنبه گذشته از سوی برندان اوکانرز، وزیر مهارت افشا شد. او دولت قبل را به پنهان کردن این گزارش متهم کرده بود. 

اوکانرز گفت: این گزارش مخفی نگه داشته شد؛ زیرا دولت لیبرال قصدی برای مقابله با بحران رو به رشد کمبود نیروی کار مراقبتی، به ویژه در بخش‌های مراقبت از سالمندان، معلولان و سلامت روان نداشت.

گزارش مذکور حاکی است که استرالیا تا سال‌های ۲۰۲۷-۲۰۲۸ با کمبود یکصد هزار نیروی مراقبتی مواجه خواهد بود، اما تا سال ۲۰۵۰ این کمبود به حدود ۲۱۲ هزار شغل می‌رسد.

این گزارش همچنین بیان می‌دارد که سیستم پاداش کنونی، به طور کامل مسوولیت‌های خاص کارکنان این بخش را پوشش نمی‌دهد؛ به این معنی که برای دامنه گسترده‌ای از مسوولیت‌ها، نرخ حداقل دستمزد یکسان در نظر گرفته می‌شود.

در همین حال کمیسیون کار منصفانه در حال بررسی پرونده‌ای است که از سوی اتحادیه‌ها به منظور افزایش ۲۵ درصدی دستمزد برای ۲۰۰ هزار نیروی مراقبت در منازل و مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان مطرح شده است.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه