وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » نرخ بهره استرالیا بار دیگر تثبیت شد

تاریخ انتشار : 1402/06/15 - 5:37

نرخ بهره استرالیا بار دیگر تثبیت شد

صدای استرالیا– بانک مرکزی استرالیا امروز نرخ بهره را بدون تغییر در سطح ۴٫۱ درصد حفظ کرد. با تصمیم بعد […]

نرخ بهره استرالیا بار دیگر تثبیت شد

صدای استرالیا– بانک مرکزی استرالیا امروز نرخ بهره را بدون تغییر در سطح ۴٫۱ درصد حفظ کرد.

با تصمیم بعد از ظهر سه‌شنبه بانک مرکزی، نرخ بهره بانکی برای سومین ماه متوالی روی ۴٫۱ درصد ثابت ماند و به این ترتیب، وام‌داران می‌توانند نفس راحتی بکشند.

اما فیلیپ‌ لو، رییس کنونی بانک مرکزی استرالیا هشدار داد که عدم قطعیت در چشم‌انداز اقتصادی کشور ممکن است در آینده این بانک را وادار به افزایش دوباره نرخ بهره کند.

نرخ تورم که یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار در تصمیم‌گیری هیات مدیره بانک مرکزی است، در ماه جولای به ۴٫۹ درصد کاهش یافت که هنوز از نقطه هدف ۲ تا ۳ درصدی بالاتر است و این بدان معنی است که همچنان احتمال افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده وجود خواهد داشت.

فیلیپ لو که اواخر ماه جاری جای خود را به میشل بولاک می‌دهد، گفت که تصمیم امروز به این بانک فرصت می دهد تا تاثیر افزایش‌های صورت گرفته تا کنون را بر چشم‌انداز اقتصادی ارزیابی کند.

وی همچنین بر عدم قطعیت جدی درباره چشم‌انداز اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: تورم قیمت خدمات در خارج از کشور در کمال تعجب ثابت مانده و همین امر ممکن است در استرالیا هم رخ دهد. همچنین ابهاماتی در رابطه با تاخیر اثرگذاری سیاست‌های پولی و اثر قیمت‌‌گذاری و دستمزد‌ها در رشد اقتصادی وجود دارد.

لو افزود: چشم‌انداز مصرف خانوارها نیز نامشخص است و در شرایطی که بسیاری با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ گروهی از محل افزایش قیمت مسکن، پس‌انداز قابل توجهی کسب کرده‌‌اند.

بانک‌های بزرگ کشور همه تثبیت نرخ بهره را پیش‌بینی کرده‌اند و فقط بانک ملی استرالیا پیش‌بینی کرده که نرخ بهره در ماه اکتبر نیز ثابت خواهد ماند و در ماه نوامبر شاهد افزایش ۲۵ صدم درصدی خواهد بود. 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه