وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » نخست وزیر استرالیا به چین سفر می‌کند

تاریخ انتشار : 1402/08/01 - 3:37

نخست وزیر استرالیا به چین سفر می‌کند

صدای استرالیا - نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که به زودی برای دیدار با مقامات بلندپایه چین و با هدف تقویت روابط دوجانبه به چین سفر خواهد کرد.


صدای استرالیا – نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که به زودی برای دیدار با مقامات بلندپایه چین و با هدف تقویت روابط دوجانبه به چین سفر خواهد کرد.

آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر استرالیا گفت که از ۴ تا ۷ نوامبر به چین سفر خواهد کرد تا با شی جین پینگ، رئیس جمهور و لی چیانگ، نخست وزیر این کشور دیدار کند. آلبانیز هدف از این سفر را تلاش برای تثبیت روابط با بزرگترین شریک تجاری استرالیا عنوان کرد.

سفر به پکن و شانگهای اولین سفر یک مقام بلندپایه استرالیایی به چین از سال ۲۰۱۶ به حساب می‌آید. این سفر همچنین در حالی انجام خواهد شد که استرالیا و چین روز گذشته توانستند بر سر تعرفه‌های واردات شراب با یکدیگر به توافق برسند.

وزارت بازرگانی چین هم اعلام کرد که دو طرف برای حل و فصل مناقشه تعرفه واردات شراب و همچنین اختلاف بر موضوع برج‌های بادی چین به تفاهم رسیده‌اند.

اصلاح روابط با چین از زمان روی کار آمدن آلبانیز در سال ۲۰۲۲، اولویت اصلی او بوده است. روابط کانبرا و پکن طی چندین سال به دلیل اختلافات بر سر شرکت مخابراتی هوآوی، موضوع جاسوسی و همه‌گیری کووید-۱۹ تیره شده بود.

آلبانیزی درباره تلاشش برای تقویت روابط با پکن گفت: مهم است که ما روابط خود را با چین تثبیت کنیم.

وی در بیانیه‌ای گفت که در این سفر، سران دو کشور درباره همکاری در زمینه‌هایی مانند پیوندهای اقتصادی، تغییرات آب و هوایی و پیوندهای بین مردم دو کشور گفتگو خواهند کرد.

نخست وزیر استرالیا همچنین گفت: من مشتاقانه منتظر تعامل بیشتر با رئیس جمهور شی و نخست وزیر لی در راستای منافع ملی استرالیا هستم.

آلبانیزی گفت استرالیا اواخر روز شنبه با چین به توافقی دست یافته است تا به سمت حل مناقشه سازمان تجارت جهانی (WTO) بر سر شراب پیش برود. این توافق احتمالا باعث خواهد شد تا راه برای از سرگیری واردات این محصول به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار باز شود.

منبع: رویترز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه