وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » محبوب‌ترین مقاصد گردشگری غیرپایتختی استرالیا معرفی شدند

تاریخ انتشار : 1402/08/01 - 11:50

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری غیرپایتختی استرالیا معرفی شدند

صدای استرالیا- داده‌های تازه نشان می‌دهد که تعداد استرالیایی‌هایی که به مقاصد تفریحی غیر پایتختی می‌روند، نسبت به پیش از […]

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری غیرپایتختی استرالیا معرفی شدند

صدای استرالیا- داده‌های تازه نشان می‌دهد که تعداد استرالیایی‌هایی که به مقاصد تفریحی غیر پایتختی می‌روند، نسبت به پیش از همه‌گیری کرونا افزایش یافته است.

گزارش اخیر DSpark  نشان می‌دهد که بازدید مسافران در استرالیا از مناطق غیرپایتختی بین دسامبر ۲۰۲۲ تا می ۲۰۲۳ نسبت به پیش از همه‌گیری کووید بالاتر بوده است.

در ادامه به ۱۰ مقصد گردشگری محبوب در میان مناطق غیرپایتختی استرالیا نگاهی می‌اندازیم.

۱۰- ساحل مرکزی نیوساوت‌‌ولز

ساحل مرکزی نیوساوت‌ولز دهمین مقصد محبوب گردشگری در میان استرالیایی‌ها بوده است. این ساحل نسبت به پیش از همه‌گیری، در تابستان گذشته ۲ درصد بیشتر گردشگر جذب کرده است.

۹- مرکز نیوساوت‌ولز

مرکز نیوساوت‌ولز شامل اورنج، دابو و اطراف آن، نهمین مقصد غیرپایتختی محبوب برای تعطیلات استرالیایی بوده که با دشت‌ها و مزارع وسیع خود، در آخرین تابستان نسبت به پیش از همه‌گیری، ۴٫۹ درصد بیشتر گردشگر جذب کرده است.

۸- جاده بزرگ اقیانوسی ویکتوریا

جاده نمادین اقیانوس ویکتوریا با دوازده حواریون معروفش، هشتمین مقصد محبوب منطقه‌ای از نظر تعداد بازدیدکنندگان بوده و تعداد گردشگران از این منطقه نسبت به قبل از همه‌گیری ۵٫۸ درصد افزایش یافته است.

۷- شبه جزیره مورنینگتون ویکتوریا

شبه جزیره مورنینگتون ویکتوریا در فهرست محبوب‌ترین مقاصد منطقه‌ای در رتبه هفتم قرار دارد. بازدیدکنندگان از این شبه جزیره نسبت به پیش از همه‌گیری ۱۰ درصد بیشتر بوده است.

۶٫ استرالیای غربی

مناطق غیر پایتختی استرالیای غربی جزو مناطق پرطرفدار بعد از همه‌گیری بوده‌اند و در این میان، رودخانه مارگارت و اطراف آن، با ۱۶ درصد بازدید بیشتر نسبت به پیش از کووید، محبوب‌ترین محسوب می‌شود.

۵- سان‌شاین کست کوئینزلند

سان‌شاین کست پنجمین مقصد محبوب غیر پایتختی در سال گذشته بوده است. این منطقه با سواحل آرامش‌بخش، در میان کوئینزلندی‌ها محبوب‌ترین بوده و بازدیدکنندگان آن، با میانگین ۲٫۷ شب اقامت، نسبت به قبل از کووید ۱۰ درصد رشد کرده است.

۴- منطقه هانتر نیوساوت‌ولز

۷٫۵ درصد بازدید بیشتر از منطقه هانتر که مدت اقامت بیشتری هم نسبت به قبل از همه‌گیری کرونا داشته‌اند، هانتر را به چهارمین مقصد گردشگری منطقه‌ای تبدیل کرده است.

۳- گلدکست کوئینزلند

محبوب‌ترین مقصد استرالیایی‌هایی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، گلدکست بوده است. در سطح ملی نیز کلدگست با ۱۴ درصد بازدید بیشتر نسبت به پیش از همه‌گیری، در رتبه سوم قرار گرفته است.

۲٫ ساحل جنوبی نیوساوت‌ولز

دومین مقصد منطقه‌ای محبوب، سواحل جنوبی نیوساوت ولز بوده که شول هیون (نورا و حومه) پربازدیدترین مقصد در این منطقه محسوب می‌شود. سواحل جنوبی نیوساوت‌ولز با میانگین اقامت ۳٫۱ شب، ۳٫۱ درصد نیز بیشتر از دوران ماقبل کرونا بازدیدکننده جذب کرده است.

۱٫  ساحل شمالی نیوساوت‌ولز

همه استرالیایی‌ها در هر سنی، ساحل شمالی نیوساوت‌ولز را محبوب‌ترین مقصد گردشگری غیرپایتختی می‌دانند و در این میان، خلیج بایرون/بالینا بیش از سایر مناطق محبوب است.

بازدید از این سواحل ۴٫۲ درصد بالاتر و میانگین مدت اقامت در آن ۳٫۴ شب بوده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , زندگی در استرالیا , فرهنگی , گردشگری
ارسال دیدگاه