وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » نخست‌وزیر تاسمانی فاش کرد: من هم قربانی تعرض جنسی هستم

تاریخ انتشار : 1400/12/22 - 5:34

نخست‌وزیر تاسمانی فاش کرد: من هم قربانی تعرض جنسی هستم

صدای استرالیا- نخست‌وزیر تاسمانی، برای نخستین بار فاش کرد که در زمانی که نوجوانی 16 ساله بوده، یک معلم به او تعرض جنسی کرده است.


صدای استرالیا- نخست‌وزیر تاسمانی، برای نخستین بار فاش کرد که در زمانی که نوجوانی ۱۶ ساله بوده، یک معلم به او تعرض جنسی کرده است.

پیتر گاتوین در حاشیه نشست خبری اعلام تغییرات ماسک اجباری درباره تجربه تعرض جنسی‌اش سخن گفت.

گاتوین سال گذشته پس از طرح اتهاماتی درباره سوء استفاده کارمندان دولت، کمیسیونی را برای تحقیق درباره واکنش دولت تاسمانی به سوء استفاده جنسی از کودکان در محیط‌های اداری تشکیل داد.

اما روز پنج‌شنبه گذشته و در جریان جلسه‌ای در پارلمان تاسمانی درباره فعالیت این کمیسیون، وقتی رهبر اپوزیسیون جمله‌ای را از یکی از قربانیان تعرض جنسی نقل کرد، تعدادی از اعضای حزب لیبرال به اعتراض همهمه کردند.

در جریان کنفرانس خبری روز جمعه خبرنگاری از نخست‌وزیر تاسمانی پرسید که آیا اعضای حزب‌اش را به دلیل این رفتار تنبیه می‌کند یا نه. گاتوین در پاسخ گفت: باید بگویم که شب گذشته، از اینکه یک قربانی تجاوز احساس کرده که این دولت حامی او نیست، نتوانستم بخوابم.

وی سپس گفت که می‌خواهد موضوعی را یک بار برای همیشه برملا کند و دیگر هم درباره آن حرف نخواهد زد.

گاتوین گفت: من با افراد قربانی-نجات‌یافته تجاوز احساس هم‌دردی می‌کنم؛ چون خودم هم در شرایط آنها بوده‌ام.

وی افزود: وقتی جوان بودم، وقتی ۱۶ ساله بودم، قربانی تعرض جنسی از سوی یکی از معلمان سابق‌ام شدم. او از من خواست برای نوشیدن آبجو به خانه‌اش بروم که برای من خیلی جالب بود. من این فرد را مدت‌ها بود که می‌شناختم و در همان باشگاه فوتبالی که عضو‌ش بودم حضور داشت.

گاتوین ادامه داد: وقتی در خانه او بودم، دستان‌اش را دور من حلقه کرد، کشاله رانم‌ را گرفت و سعی کرد که دستش را داخل شلوارم ببرد. ولی من به اندازه کافی بزرگ و قوی بودم که او را پس بزنم و از آنجا خارج شوم.

وی با بیان اینکه که با فرد قربانی که از رفتار نمایندگان حزب لیبرال آزرده خاطر شده، تماس گرفته است، افزود: می‌دانم که این حس از بین رفتن اعتماد و احساس شرم چه احساسی است.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه