وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » نامه دردناک مادر پناهجویی که چندی پیش در نائورو خودکشی کرد

تاریخ انتشار : 1397/04/12 - 5:02

نامه دردناک مادر پناهجویی که چندی پیش در نائورو خودکشی کرد

صدای استرالیا – فضیله منصور بیگی، مادر فریبرز کریمی، جوانی که دو هفته پیش در بازداشتگاه نائورو به زندگی خود پایان داد، در نامه‌ای بسیار دردناک از دولت استرالیا خواسته است تا دستکم جنازه پسرش را به او تحویل دهند تا در هر جای دیگری به جز ایران و نائورو به خاک سپرده شود.

نامه دردناک مادر پناهجویی که چندی پیش در نائورو خودکشی کرد

صدای استرالیا – فضیله منصور بیگی، مادر فریبرز کریمی جوانی که دو هفته پیش در بازداشتگاه نائورو به زندگی خود پایان داد، در نامه‌ای بسیار دردناک از دولت استرالیا خواسته است تا دستکم جنازه پسرش را به او تحویل دهند تا در هر جای دیگری به جز ایران و نائورو به خاک سپرده شود.

متن نامه این مادر داغدار که خطاب به نیروی مرزی استرالیا (ABF) نوشته شده و در روزنامه گاردین نیز چاپ شده است را در تصویر می‌توانید مشاهده کنید و یا در زیر بخوانید:

“زجر کشیدن، نمی‌تونم به کشورم برگردم، گفتم و نوشتم لطفا چادری را که در آن زندگی می‌کنم را عوض کنید شاید به روحیه بچه‌هایم کمی کمک کند، بازم شماها گوش نکردید.

۵ سال من و بچه‌هایم را بدون هیچ گناهی داخل کمپ نارو زندانی کردید و نادیده گرفتید.

می‌دانم خشونت و ظلم شما ریشه‌دارتر و قوی‌تر از این است که زن بی‌قدرتی مثل من از پسش بر بیاید. مرا حتی از داشتن مبایل محروم کرده‌اید که مبادا حرفی بزنم، اما همیشه گفته بودم اگر تار مویی از سر بچه‌هایم کم شود ساکت نخواهم ماند. از روز جمعه … جنازه پسرم را در بخچال IHMS نگه داشته‌اید که دنبال قاتلش بگردید؟ یعنی از آن روز تا حالا دستهای خودتان را بو نکرده‌اید؟ پسر ۲۶ ساله‌ام در چادرهای کپک زده شما آخرین نفس‌هایش را کشید و چشم‌های زیبایش را برای همیشه به روی زشتی‌ها و بی‌عدالتیها و سیاست‌های کثیف شما بست.

از دادن یک بطری آب خنک بهش دریغ کردید. ۵ سال تن ورزشکارش را زیر گرمای کشنده شکنجه کردید و حالا تن بی جانش را در جایی خنک مصادره کرده‌اید و به من اجازه نمی‌دهید که او را هر چه زودتر به خاک بسپارم و او با همان صورت و بدن زیبایش به آرامش ابدی برسد.

از انسان بودن شماها شک دارم وگرنه کجای دنیا جنازه جوانی را این همه مدت داخل یخچال درون یک کانکس کنار مادرش نگه می‌دارند. یعنی حتی از مرده ما هم ترس و نفرت دارید که هنوزم بی‌حرمتی می‌کنید؟ من خودم را سر پا نگه داشتم که بدن پسرم را با احترام به خاک بسپرم وگرنه تمام دنیا دیگر برایم ارزش نفس کشیدن ندارد. اگر نمی‌خواهید جسد دیگری کنار جسد پسرم بخوابد هرچه زودتر و به صورت کتبی اجازه دفن او را در هرکجا به جز نارو و ایران صادر کنید.

مادر داغدار فریبرز- فضیله منصوربیگی- شکنجه‌گاه و کشتار‌گاه نارو

تصویر نامه که در روزنامه گاردین نیز چاپ شده است:

نامه دردناک مادر پناهجویی که چندی پیش در نائورو خودکشی کرد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه