وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اسلایدر » می خواهید به استرالیا مهاجرت کنید؟ حتما بخوانید (قسمت دوم)

تاریخ انتشار : 1397/05/05 - 12:23

می خواهید به استرالیا مهاجرت کنید؟ حتما بخوانید (قسمت دوم)

صدای استرالیا- در قسمت قبل نکاتی درمورد دانستنی های پیش از مهاجرت مطرح شد و در ادامه به 3 مورد دیگر در این بخش پرداخته می شود.

می خواهید به استرالیا مهاجرت کنید؟ حتما بخوانید

محمدرضا عظیمی

وکیل رسمی مهاجرت

می خواهید به استرالیا مهاجرت کنید؟

صدای استرالیا- در قسمت قبل نکاتی درمورد دانستنی های پیش از مهاجرت مطرح شد و در ادامه به ۳ مورد دیگر در این بخش پرداخته می شود.

کابینت سازها، مکانیک ها، تراشکارهایی که انگلیسی خوب بلدند

اگر شما هر یک از مشاغل بالا را دارید و انگلیسی را خوب بلدید و تجربه کاری هم دارید، جای شما در استرالیاست و استرالیا شما را  در هوا می قاپد. استرالیا کشور عجیبی است اینطور نیست؟

اینجا مدرک تحصیلی و دانش خوب است بشرط اینکه فرد بتواند با محیطش ارتباط برقرار کند.

استرالیا، به دنبال دکترای مغز و اعصابی نیست که نتواند با مریضش انگلیسی حرف بزند، بلکه به دنبال کابینت سازی است تا خواسته های مشتریانش را به زبان انگلیسی برآورده کند.

درس چهارم: شغل هایی که تصورش را هم نمی کنید درآمدهای زیادی در استرالیا دارند. مثلاً موکت کاران تا چهارصد دلار در روز می توانند درآمد داشته باشند و کارهای دفتری در حدود یکصد و هشتاد دلار!

انگلیسی تان خوب نیست ولی کارآفرین هستید؟

در استرالیا بیش از یک صد ویزا وجود دارد. اگر انگلیسی شما خوب نیست ویزاهای بسیار محدودی شامل حال شما می شود.

اگر زبان انگلیسی بلد نیستید ولی پول و شرکت ثبت شده در ایران دارید و گردش مالی مشخص داشته و هر ساله درآمد خود را اظهار کرده اید. شانسی برای مهاجرت دارید.

اگر  حداقل هشتصد هزار دلار قابل انتقال به استرالیا و یک “طرح تجاری” مناسب برای راه اندازی یک کسب موفق ، به استرالیا خوش آمدید ، چون می توانید با پرداخت حدود ده هزار دلار به اداره مهاجرت استرالیا از شرط ارائه مدرک زبان انگلیسی معاف شوید.

درس پنجم: برای کارآفرینان و سرمایه داران راه هایی برای مهاجرت بدون داشتن دانش کافی زبان وجود دارد.

 

برای اطلاعات کامل هزینه کنید

شاید به خاطر عادت فرهنگی، ایرانیان عادت ندارند که برای گرفتن اطلاعات ” پول ” خرج کنند. ولی من به کسانی که می خواهند به استرالیا مهاجرت کنند توصیه می کنم که “پول بدهید و اطلاعات قابل اتکا و مستند دریافت کنید.”

قوانین مهاجرت بسیار متغیر است و هر ساله و چه بسا هر ماهه تغییر می کند.

وقت خودتان را بیهوده هدر ندهید و سعی نکنید که اطلاعات غیر متقن و غیر مطمئن از این سایت و آن سایت جمع آوری کنید.

توصیه می کنم ” دنبال اطلاعات مفت نگردید”، چون مسیری را به غلط و بر مبنای اطلاعات نادرست طی می کنید و دست آخر با صرف هزاران دلار، متضرر می شوید و بر می گردید پیش یک وکیل و می خواهید آب رفته را به جوی بازگردانید.

یادتان باشد اگر اطلاعات غلط به سیستم دادید، این اطلاعات پاک نمی شود و همواره باقی می ماند و اگر بخواهید مجدداً درخواست ویزا بدهید اطلاعات قبلی شما وجود دارد و ممکن است با اطلاعات جدید مقایسه شود.

برخی تصور می کنند که همه اطلاعات مربوط به مهاجرت در وب سایت اداره مهاجرت استرالیا قابل دسترس است ولی اینگونه نیست. بسیاری از اطلاعات و نکات در دسترس عموم نیست و فقط وکلای مهاجرت قابلیت دسترسی به آن را دارند و خود وکلا برای دسترسی به آن اطلاعات پول می دهند و به همین دلیل است که می گویم پول بدهید، اطلاعات درست دریافت کنید.

درس ششم: چرا فکر می کنید برای مشاوره در چنین تصمیم بزرگی نباید هزینه کنید ؟ اگر وکیلی برای پاسخ به یک سئوال بله یا نه شما ، حق المشاوره خواست، مبلغ را بپردازید و اگر اطلاعات غلط به شما داد از او شکایت کنید!

 

قسمت اول “می خواهید به استرالیا مهاجرت کنید؟” را اینجا بخوانید.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اسلایدر , دانستنی های استرالیا , مهاجرت
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • مجید غیاثی

    تاریخ : ۵ - مرداد - ۱۳۹۷

    با سلام و خسته نباشید.
    این مطلب رو جناب عظیمی سالها پیش نوشته بودن. الان شرایط جذب کارگران ماهر بسیار متفاوت شده. مثلا خود بنده با ۱۴ سال سابقه کار فنی تقریبا از هیچ راهی نمیتونم برم استرالیا و اگر هم راهی وجود داشته باشه بسیار هزینه بر هست.


    پاسخ

ارسال دیدگاه