وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » موج گرانی‌ها در راه است؛ برای رشد ۱۲ درصدی قیمت کالاهای کلز و وولورث آماده شوید

تاریخ انتشار : 1401/02/20 - 11:14

موج گرانی‌ها در راه است؛ برای رشد ۱۲ درصدی قیمت کالاهای کلز و وولورث آماده شوید

صدای استرالیا– تحقیقات جدید حاکی است که تامین‌کنندگان دو خرده‌فروشی بزرگ کلز و وولورث، چندین مورد افزایش قیمت داشته‌اند که […]

موج گرانی‌ها در راه است؛ برای رشد 12 درصدی قیمت کالاهای کلز و وولورث آماده شوید

صدای استرالیا– تحقیقات جدید حاکی است که تامین‌کنندگان دو خرده‌فروشی بزرگ کلز و وولورث، چندین مورد افزایش قیمت داشته‌اند که این مساله می‌تواند امسال موجب رشد قیمت حدود ۱۲ درصدی در محصولات این دو فروشگاه شود.

خریداران در دو کشور آمریکا و انگلیس، پیش از این جهش قیمتی را شاهد بوده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که استرالیایی‌ها نیز به زودی با شرایط مشابهی مواجه شوند.

هزینه زندگی در استرالیا اکنون به بالاترین سطح در ۲۲ سال گذشته رسیده است.

بن گیلبرت، تحلیلگر بازار در بانک سرمایه‌گذاری جاردن، درباره رشد قیمت شدید کالاهای سوپرمارکتی هشدار می‌دهد.

تحقیق انجام شده از سوی این بانک روی ۴۵ تامین‌کننده کالا، نشان می‌دهد که این تامین کنندگان به دنبال افزایش قیمت سالانه ۶٫۸ درصدی محصولات خود بودند. در این بین ۶۶ درصد تامین کنندگان افزایش قیمت داشته‌اند و ۲۰ درصد نیز در حال مذاکره هستند.

به گفته بن گیلبرت، رشد قیمت کالاها بالاتر از پیش‌بینی‌ها بوده و البته قیمت مواد غذایی باز هم افزایش خواهد یافت.

وی توضیح داد: افزایش قیمت‌‌های بیشتری برنامه‌ریزی شده که در نهایت می‌تواند به رشد ۱۲ درصد نرخ‌ها در طول سال ۲۰۲۲ بینجامد.

از سوی دیگر، به دلیل مشکلات زنجیره تامین، فروش‌های ویژه و تخفیف‌دار نیز امسال کمتر خواهد بود.

به گفته گیلبرت، تحقیقات نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از تامین کنندگان تصمیم گرفته‌اند که از میزان پروموشن‌های خود بکاهند و ۱۱ درصد هم در این زمینه هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، میوه و سبزیجات جزو دسته کالاهایی هستند که بیشترین تاثیر را دررشد قیمت‌ها می‌گیرند.

این در حالی است که بر اساس داده‌هایی که ماه گذشته منتشر شد، برخی کالاهای فروشگاهی و خواروبار، سال گذشته در استرالیا رشد قیمتی تا ۹۴ درصد را نیز تجربه کرده‌اند.

کولز مجبور شده است که قیمت طیف وسیعی از اقلام روزمره را افزایش دهد و به خریداران هشدار داده است که ممکن است در ماه‌های آینده قیمت‌ها بالاتر هم برود.

این شرکت خرده فروشی اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به مارس و به منظور جبران هزینه‌های حمل و نقل، سوخت، گوشت و سبزیجات تازه، قیمت‌ها را به طور متوسط ۳.۳ درصد افزایش داده است؛ اما استیو کین، مدیر اجرایی کولز گفت که هزینه‌ها ممکن است در ماه‌های پیش‌ رو، باز هم افزایش بیابد.

از سوی دیگر، ناتالی دیویس، مدیر اجرایی وولورث نیز با بیان اینکه ۱۶۰ تامین کننده از مجموع ۲۰۰ تامین‌کننده این فروشگاه زنجیره‌ای درخواست افزایش قیمت محصولات‌شان را داشته‌اند، افزایش ۲٫۷ درصدی قیمت کالاهای‌اش را اعلام کرد. این در حالی است که به گفته دیویس، پیش‌بینی می‌شود که تامین‌کنندگان در ۱۲ ماه آینده باز هم درخواست افزایش قیمت بدهند.

در عین حال، افزایش قیمت هر دو فروشگاه بزرگ مذکور، کمتر از میزان تورم ۵٫۳ درصدی خواروبار بوده که از سوی اداره آمار استرالیا گزارش شده است.

 

منبع: www.news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه