وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » رای گیری پیش از موعد در استرالیا آغاز شد

تاریخ انتشار : 1401/02/19 - 12:35

رای گیری پیش از موعد در استرالیا آغاز شد

صدای استرالیا - رای گیری پیش از موعد در استرالیا امروز (دوشنبه) دو هفته جلوتر از روز انتخابات و در حالی آغاز شده که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب اپوزیسیون چپ میانه "کارگر" پیشتاز است و نخست وزیر با کاهش محبوبیت روبروست.


صدای استرالیا – رای گیری پیش از موعد در استرالیا امروز (دوشنبه) دو هفته جلوتر از روز انتخابات و در حالی آغاز شده که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب اپوزیسیون چپ میانه “کارگر” پیشتاز است و نخست وزیر با کاهش محبوبیت روبروست.

در میانه کارزاری که تمرکزش بر روی فشار هزینه‌های معاش، امنیت ملی و تغییرات آب و هوایی است، نظرسنجی صورت گرفته از سوی روزنامه The Australian نشان داد که حزب کارگر با ۵۴ درصد در مقابل ۴۶ درصد حزب اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا پیش‌ رو است.

همچنین میزان محبوبیت اسکات موریسون به ۴۴ درصد کاهش داشته و او را به آنتونی آلبانیز، رهبر حزب کارگر که میزان محبوبیتش ۴۲ درصد شده، نزدیک کرده است.

رای گیری پیش از موعد یک روز پس از آن برگزار شده که مناظره تلویزیونی بین موریسون و آلبانیز با درگیری لفظی بین دو طرف پخش شد.

آلبانیز امروز به خبرنگاران گفت: اسکات موریسون چیزی جز فریاد زدن ندارد که بیان کند. او فقط داد زدن را بلد است و در تمام مدت مناظره همین کار را انجام می‌داد.

نظرسنجی انجام شده مشخص کرد، زنان رای دهنده بیشتر به حزب کارگر تمایل داشته‌اند چون فکر می‌کنند که این حزب می‌تواند مدیریت بهتری در بهبود بخشیدن به فشارهای معیشیتی انجام دهد.

در نظرسنجی موسسه “بازبینی مالی استرالیا” با بیان اینکه هزینه‌های بالای زندگی دغدغه اصلی رای دهندگان است، مشخص شد که اگر ائتلاف حاکم در انتخابات اصلی که ۲۱ مه است هم‌چنان با کاهش مقبولیت مواجه شود، حزب کارگر می‌تواند به تنهایی زمام امور کشور را به دست بگیرد. ائتلاف، اکثریت تک کرسی در مجلس عوام پارلمان استرالیا دارد.

انتظار می‌رود میلیون‌ها استرالیایی رای خود را در دو هفته آینده در بیش از ۵۰۰ حوزه رای گیری به صندوق بیندازند.

رای گیری پیش از موعد در استرالیا محبوبیت پیدا کرده است. حدود ۴۰ درصد از رای دهندگان در انتخابات پارلمانی گذشته یا به صورت زودهنگام یا از طریق پست رای دادند.

“تام راجرز”، کمیسیونر انتخابات استرالیا نیز به شبکه خبری ABC گفت که انتظار دارد تعداد رای دهندگان در این انتخابات بیشتر شود.

منبع: ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه