وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اجتماعی » مهماندار استرالیایی هواپیمایی امارات از این شغل می‌گوید: در رویاهایم زندگی می‌کنم

تاریخ انتشار : 1402/03/24 - 9:08

مهماندار استرالیایی هواپیمایی امارات از این شغل می‌گوید: در رویاهایم زندگی می‌کنم

صدای استرالیا– الکساندرا کوسوف در ده سال گذشته که به عنوان خدمه پرواز به هواپیمایی امارات پیوسته و در دبی […]

مهماندار استرالیایی هواپیمایی امارات از این شغل می‌گوید: در رویاهایم زندگی می‌کنم

صدای استرالیا– الکساندرا کوسوف در ده سال گذشته که به عنوان خدمه پرواز به هواپیمایی امارات پیوسته و در دبی ساکن شده، دیگر برای محل اقامت هزینه‌ای پرداخت نکرده است.

این دختر ۳۳ ساله اهل سان‌شاین کست در کوئینزلند پس از طی مدارج ترقی که با بهره‌مندی از «مزایای شغلی سخاوتمندانه‌» همراه بوده، اکنون به عنوان سرمهماندار فعالیت می‌کند.

وی می‌گوید: محل اقامت ما رایگان و حقوق ما معاف از مالیات است. علاوه بر این، ما هزینه حمل و نقل، خشکشویی هم نمی‌دهیم و از پوشش کامل خدمات پزشکی و دندانپزشکی برخورداریم.

به این ترتیب، الکساندرا توانسته بخش عمده حقوق خود را پس‌انداز کند و می‌گوید که هرچه در رده‌های بالاتر شغلی قرار بگیرید، مزایای شغلی هم بیشتر می‌شود. 

به گفته وی، کسی که تازه به این هواپیمایی می‌پیوندند، ۴۴۳۰ درهم امارات (حدود ۱۸۰۰ دلار) حقوق پایه ماهانه می‌گیرد. اما علاوه بر آن، به ازای ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت پرواز ۶۳٫۷۵ درهم (۲۶ دلار استرالیا) به صورت ساعتی دریافت می‌کند که این مبلغ به همراه کمک هزینه غذا برای توقف‌های شبانه، به عنوان معوقات به حقوق ماه بعد او اضافه می‌شود.

وی می‌افزاید: این مبالغ به طور متوسط تا ۵ هزار دلار برای بخش اکونومی می‌رسد. اما خدمه پرواز با پیشرفت و گرفتن ترفیع به درجات بالاتر، حقوق و مزایای بیشتری دریافت می‌کنند.

الکساندرا که با توجه به موقعیت شغلی‌اش، درآمد بیشتری کسب می‌کند، می‌گوید که در مقایسه با کار در استرالیا، که بخش زیادی از حقوق صرف اجاره خانه و پرداخت قبوض می‌شود، کار برای شرکت هواپیمایی امارات به او کمک کرده که بیشتر درآمد خود را پس‌انداز کند و بیشتر به سفر بپردازد.

وی می‌گوید:نکته جذاب اینجاست که لازم نیست بخش عمده حقوقم را به عنوان مالیات بدهم. 

این مهماندار ادامه می‌دهد: من در آپارتمان خودم زندگی می‌کنم. کارکنان می‌توانند یا در مسکنی که شرکت در اختیارشان قرار می‌دهد زندگی کنند یا کمک هزینه اقامت بگیرند.

الکساندرا که قبلا آرایشگر بوده، می‌گوید که شغل‌اش به او امکان داده که یک «زندگی رویایی» داشته باشد.

وی می‌گوید: بعد از پیوستن به هواپیمایی امارات، یک سال و نیم در کلاس اکونومی کار کردم و سپس به کلاس تجاری و تیم رویدادهای تبلیغات تجاری ارتقای شغلی پیدا کردم.

الکساندرا که در بخش سالن پذیرایی هواپیمای A380 کار کرده، می‌گوید که از این کار واقعا لذت برده و تیم تبلیغاتی درهای رویدادهای جهانی را به روی او باز کرده است. 

وی توضیح می‌دهد: در سال ۲۰۱۶ در راد لیور آرنا، جوایز تنیسورهای برنده را اهدا کردم و در همان سال هم به همراه سایر خدمه پرواز، در برنامه «الن شو» حاضر شدیم و به کل تماشاگران بلیت رایگان دبی هدیه دادیم.

الکساندرا پیش از اینکه به عنوان مشاور خدمه پرواز مشغول کار شود، مدتی هم در کلاس درجه یک (فرست کلس) مهماندار بوده است.

او تحصیل‌کرده رشته بازاریابی و روابط عمومی در بریزبین است؛ اما می‌گوید: از زمانی که دختر جوانی بودم، دوست داشتم مهماندار هواپیما شوم. یادم می‌آید که خدمه کابین امارات را در تلویزیون با کلاه قرمزها و رژ لب قرمز‌شان می‌دیدم و فکر می‌کردم که آنها خیلی زیبا هستند و من می‌خواهم این کار را انجام دهم.

اما رسیدن به این شغل چندان هم ساده نیست.

به گفته الکساندرا، برای استخدام یک دوره هشت هفته‌ای شامل تمرین‌های سخت وجود دارد. اما این آموزش سخت تا آخر عمر همراه شما خواهد بود و به شما آگاهی می‌دهد.

وی می‌افزاید: یاد می‌گیرید که چگونه آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید و با این مهارت‌ها، هیچ کس نمی‌تواند آرامش را از شما بگیرد.

این آموزش‌ها هفت مرحله دارد و شامل ایمنی و اورژانس، آموزش پزشکی، آموزش‌های امنیتی، میهمان‌داری، یونیفورم و ارایه خدمات می‌شود.

به گفته وی، خدمه پرواز اجازه ندارند خالکوبی‌های قابل مشاهده داشته باشند، موهای خانم‌ها باید بسته شده باشد، باید کفش پاشنه‌دار بپوشند و حداقلی از آرایش (شامل آن رژ لب قرمز معروف) را داشته باشند.

خدمه کابین پرواز همچنین به عنوان بخشی از آموزش‌های خود، زبان عربی اولیه را یاد می‌گیرند، چیزی که الکساندرا در زمان زندگی در دبی از آن بهره برده است. 

او دبی را شهری «هیجان‌انگیز» توصیف می‌کند و می‌گوید: من بلافاصله با دبی سازگار شدم. دبی شهری است که برای مهاجران بسیار دوستانه است، شهر پر جنب‌وجوشی است و در طول این سال‌ها شاهد رشد و توسعه آن بوده‌ام.

وی ادامه می‌دهد: دبی به دلیل وجود سافاری، سواحل زیبا، رستوران‌های فراوان و غذاهای شگفت‌انگیز از سراسر جهان، خود را به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی کرده است.

الکساندرا به کسانی که می‌خواهند میهماندار هواپیما شوند، توصیه کرد که کافی است درخواست بدهند.

او می‌افزاید: در این شغل چیزهای زیادی در مورد جهان، فرهنگ‌ها و همچنین خودم آموختم و مهم‌تر اینکه در این شغل دوستان فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنید.

گفتنی است که رویداد جذب نیروی هواپیمایی امارات با عنوان « Emirates’s open day» روز ۲۶ می در هتل هالیدی در مرکز شهر پرت برگزار می‌شود. در این رویداد متقاضیان می‌توانند درخواست و روزمه خود را برای استخدام در این شرکت هواپیمایی ارایه کنند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه