وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024
» اجتماعی » رفتار تبعیض آمیز مالک کوئینزلندی با زوج کنیایی: فرزندتان ساکن غیرمجاز است!

تاریخ انتشار : 1402/03/24 - 8:31

رفتار تبعیض آمیز مالک کوئینزلندی با زوج کنیایی: فرزندتان ساکن غیرمجاز است!

صدای استرالیا– صاحبخانه زوجی در کوئینزلند که در انتظار تولد فرزندشان بودند، تهدید کرده بود در صورتی نوزادشان را به […]

رفتار تبعیض آمیز مالک کوئینزلندی با زوج کنیایی: فرزندتان ساکن غیرمجاز است!

صدای استرالیا– صاحبخانه زوجی در کوئینزلند که در انتظار تولد فرزندشان بودند، تهدید کرده بود در صورتی نوزادشان را به این خانه بیاورند، باید خانه اجاره‌ای را تخلیه کنند. 

مستاجرین اصالتا اهل کنیا هستند و صاحب‌خانه ادعا کرده بود که نوزاد آینده آنها «ساکن غیرمجاز» محسوب می‌شود.

البته این زوج پس از طرح شکایت در دادگاه مدنی و اداری کوئینزلند، در این پرونده تبعیض نژادی برنده شدند. 

زوج مذکور در شکایت خود مدعی شده‌اند که صاحبخانه، مدام مزاحم‌شان می‌شده، خانه را بررسی می‌کرده، اخطارهای بی‌دلیل می‌داده و با آنها به زبانی تحقیر و توهین آمیز صحبت می‌کرده است.

جرمی گوردون، عضو دادگاه مدنی و اداری کوئینزلند اعلام کرد که موجر در سال ۲۰۲۰ به مدت چند ماه با این زوج رفتار تبعیض آمیز داشته است.

در مستندات پرونده که هفته گذشته منتشر شد، آمده است که زوج مذکور در ژوئن سال ۲۰۱۹ به این واحد آپارتمانی در شمال بریزبین نقل مکان کرده بودند و هنوز نیمی از مدت اجاره نگذشته بود که به مالک گفتند که در انتظار فرزند هستند و می‌خواهند با فسخ قرارداد به خانه بزرگ‌تری نقل مکان کنند.

بر اساس توافق، مقرر شده بود که در صورت پیدا شدن مستاجر جدید، قرارداد اجاره مستاجرین فعلی لغو شود. اما مستاجر جدیدی پیدا نشد. در نهایت نیز یک ماه مانده به تولد نوزاد، مالک به آنها اعلام کرد که قرارداد اجاره فقط برای یک زوج است و شامل فرزندشان نمی‌شود.

صاحبخانه در پیامی به مستاجرین تهدید کرد که اگر نوزاد «ساکن غیرمجاز»  را با خود از بیمارستان به خانه بیاورند، آنها را از خانه بیرون خواهد کرد.

چند روز بعد هم در پیام دیگری نوشت: لطفا تصمیم خود را به من اطلاع بدهید، زیرا آوردن فرزند برای اقامت در خانه، نقض جدی اجاره نامه است و در این صورت برای تخلیه خانه اقدام خواهم کرد.

به گفته مستاجران، همسر فرد صاحبخانه که خود را یک «سیاهپوست آمریکایی» توصیف می‌کرد، به آنها توهین نژادی کرده است. آنها شواهدی ارایه دادند که این زن گفته است که به مردان آفریقایی اعتماد ندارد و از آنها خوش‌اش نمی‌آید.

گوردون در تصمیم خود نوشت: می‌توان دید که او دارای تعصبات عمیق و دیدگاه‌های کلیشه‌ای در مورد مردم و به‌ویژه مردان آفریقایی است.

در نهایت زوج مذکور یک روز قبل از پایان قرارداد اجاره‌ و زمانی که نوزادشان تنها ۵ هفته سن داشت، خانه را تخلیه کردند.

قرار است جلسه استماع بعدی برای رفع اختلاف و پیدا شدن راه‌حل در آینده برگزار شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه