وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » ممنوعیت اتصال گاز در تمام خانه‌های جدید در ویکتوریا

تاریخ انتشار : 1402/05/06 - 7:25

ممنوعیت اتصال گاز در تمام خانه‌های جدید در ویکتوریا

صدای استرالیا - دولت ویکتوریا اتصال گاز در خانه‌های جدید در این ایالت را از آغاز سال آینده ممنوع کرد.


صدای استرالیا – دولت ویکتوریا اتصال گاز در خانه‌های جدید در این ایالت را از آغاز سال آینده ممنوع کرد.

دولت ویکتوریا که به دنبال حذف تدریجی استفاده از گاز در این ایالت است اعلام کرد که خانه‌های مسکونی جدیدی که پس از روز نخست ماه ژانویه ۲۰۲۴ در ویکتوریا ساخته می‌شوند قادر به نصب اتصالات گاز نخواهند بود.

لیلی دامبروسیو، وزیر انرژی و منابع ایالت ویکتوریا گفت: در مجوزهای مسکونی که از ابتدای سال ۲۰۲۴ تصویب می‌شوند فقط اتصالات الکتریکی مجاز خواهند بود و تمام ساختمان‌های عمومی جدید که هنوز به مرحله طراحی نرسیده‌اند نیز تماماً برقی خواهند شد.

در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از خانه‌های ایالت ویکتوریا به گاز متصل هستند و این ایالت بیشترین استفاده از گاز خانگی را در استرالیا دارد.

وزیر انرژی و منابع ویکتوریا گفت که یکی از اهداف این تصمیم جدید کاهش فشار هزینه‌های زندگی روی دوش مردم بوده است به طوریکه انتظار می‌رود استفاده از برق برای گرمایش و پخت و پز سالانه به طور میانگین هزار دلار صرفه‌جویی به همراه داشته باشد.

به گفته وی، سهم بخش گاز از انتشار گازهای گلخانه‌ای در ایالت ویکتوریا حدود ۱۷ درصد است و حرکت به سمت برق یکی از عناصر کلیدی برای دستیابی به اهداف کاهش انتشار آلاینده‌های ویکتوریا از ۷۵ تا ۸۰ درصد تا سال ۲۰۳۵ و صفر درصد تا سال ۲۰۴۵ است.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه