وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » ملبورن دومین، سیدنی پنجمین و آدلاید دهمین شهر برتر جهان برای زندگی

تاریخ انتشار : 1397/05/23 - 10:09

ملبورن دومین، سیدنی پنجمین و آدلاید دهمین شهر برتر جهان برای زندگی

صدای استرالیا - تازه‌ترین گزارش واحد اطلاعات اکونومیست نشان می‌دهد که ملبورن با یک پله نزول دومین شهر برتر جهان برای زندگی است.

ملبورن دومین، سیدنی پنجمین و آدلاید دهمین شهر برتر جهان برای زندگی

صدای استرالیا – تازه‌ترین گزارش واحد اطلاعات اکونومیست نشان می‌دهد که ملبورن با یک پله نزول دومین شهر برتر جهان برای زندگی است.

این اولین بار طی هفت سال گذشته است که ملبورن عنوان برترین شهر جهان برای زندگی را کسب نمی‌کند. این شهر طی هفت سال گذشته همواره عنوان برترین شهر جهان برای زندگی را به خود اختصاص داده بود.

گزارش واحد اطلاعات اکونومیست از برترین شهرهای جهان برای زندگی نشان می‌دهد که شهر وین در اتریش در جایگاه نخست قرار گرفته است. دلیل پیشی گرفتن وین از ملبورن کاهش خطر حملات تروریستی و همچنین کاهش نرخ جرم و جنایت در این شهر اعلام شده است.

پس از وین و ملبورن، شهرهای اوساکا در ژاپن، کلگری در کانادا و سیدنی در استرالیا به ترتیب در جایگاه‌های سوم تا پنجم برترین شهرهای جهان برای زندگی قرار گرفته‌اند.

ونکوور در کانادا، تورنتو در کانادا، توکیو در ژاپن، کپنهاگ در دانمارک و آدلاید در استرالیا دیگر شهرهایی هستند که به ترتیب به عنوان ششمین تا دهمین شهرهای برتر جهان برای زندگی انتخاب شده‌اند.

در دیگر سوی این جدول شهرهای دمشق در سوریه، داکا در بنگلادش، لاگوس در نیجریه و کراچی در پاکستان به عنوان بدترین شهرهای جهان برای زندگی انتخاب شده‌اند.

در این گزارش خطرناک‌ترین پایتخت‌های جهان شامل بغداد و کابل مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

بر اساس گزارش واحد اطلاعات اکونومیست، وین و ملبورن بالاترین امتیاز را در بخش‌های خدمات بهداشتی، آموزش و زیرساخت‌ها به دست آورده‌اند و ملبورن همچنان در زمینه فرهنگ و محیط زیست جایگاه بهتری نسبت به وین دارد.

گزارش اکونومیست همچنین می‌گوید که تهران یکی از پنج شهری است که بیشترین میزان بهبود را در زمینه کیفیت زندگی داشته است و جایگاه این شهر در گزارش جدید ۱۲۸ اعلام شده است.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه