وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اسلایدر » مقام ارشد آمریکایی: زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا می‌توانند برای جنگ با چین استفاده شوند

تاریخ انتشار : 1403/01/17 - 6:05

مقام ارشد آمریکایی: زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا می‌توانند برای جنگ با چین استفاده شوند

صدای استرالیا– کرت کمپبل، معاون دوم وزیر امور خارجه آمریکا، استفاده از زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا را که تحت AUKUS خریداری […]

مقام ارشد آمریکایی: زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا می‌توانند برای جنگ با چین استفاده شوند

صدای استرالیا– کرت کمپبل، معاون دوم وزیر امور خارجه آمریکا، استفاده از زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا را که تحت AUKUS خریداری شده‌اند، در درگیری نظامی احتمالی بر سر تایوان علیه چین محتمل دانست.

کمپبل در سخنرانی خود در اندیشکده «مرکز امنیت نوین آمریکا» در واشنگتن گفت: مشارکت سه‌جانبه AUKUS بین استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده از حمایتی قوی در واشنگتن برخوردار است و با تغییر رئیس جمهور همچنان پابرجا خواهد ماند.

وی ادعا کرد که اهمیت تلاش‌های مشترکی مانند همکاری AUKUS در امنیت کشورهای هند-پاسیفیک روز به روز افزایش می‌یابد و زیردریایی‌های هسته‌ای می‌توانند به عنوان یک بازدارنده قدرتمند در تنگه تایوان مورد استفاده قرار بگیرند. 

کمپل گفت: ما اکنون با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم که نیاز به تعامل بیشتر با متحدان و شرکا احساس می‌شود و به نظر من با گذشت زمان، این ایده در تعدادی از مناطق درگیری احتمالی و در سناریوهای متفاوت مدنظر قرار خواهد گرفت.

این مقام ارشد آمریکایی ادامه داد: فکر می‌کنم که در شرایط عملی، AUKUS می‌تواند زیردریایی‌های چند کشور را در اختیار داشته باشد که در هماهنگی با هم، مهمات‌های متعارف را از فواصل دور پرتاب کنند. این مساله پیامدهای مهمی در سناریوهای متفاوت، از حمله در تنگه تایوان خواهد داشت.

تا کنون سه کشور آمریکا، بریتانیا و استرالیا در مورد اعلام ارتباط AUKUS با تنش‌های نظامی فزاینده حول مساله تایوان، سکوت کرده‌اند. استرالیا نیز بارها اعلام کرده که در صورت حمله چین به جزیره تایوان، قولی برای حمایت از ایالات متحده نداده است.

البته سیمون بیرمینگام، وزیر در سایه امور خارجه، گفت که به نظر می‌رسد کمپبل بحثی نظری را مطرح کرده است.

وی افزود: ما در مورد فعالیت‌های عملیاتی واقعی ناوگان زیردریایی‌مان صحبت نمی‌کنیم و هیچ‌کس هم انتظار ندارد که در مورد ناوگان‌های آینده زیردریایی‌های AUKUS توضیحی بدهیم.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز تأیید کرد که معاون وزیر امور خارجه در اوایل روز پنجشنبه در طی تماس‌هایی با مقامات ارشد استرالیا و نیوزیلند، نگرانی‌های راهبردی فزاینده در هند و اقیانوس آرام را مورد بحث قرار داده است.

میلر گفت: دو طرف در مورد همکاری‌های مداوم برای حمایت از یک منطقه هند و اقیانوس آرام امن، مرفه، آزاد و باز گفت‌وگو کردند. طرفین همچنین در مورد توسعه همکاری‌ها برای حمایت از آرمان‌های توسعه جزایر اقیانوس آرام مذاکره کرده‌اند.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه