وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » آنچه در مورد تغییر ساعت در استرالیا باید بدانید

تاریخ انتشار : 1403/01/17 - 2:52

آنچه در مورد تغییر ساعت در استرالیا باید بدانید

صدای استرالیا - میلیون‌ها استرالیایی با پایان ساعت تابستانی برای سال 2024 در این آخر هفته و کشیدن ساعت‌ها به عقب، یک ساعت به روزشان افزوده می‌شود.


صدای استرالیا – میلیون‌ها استرالیایی با پایان ساعت تابستانی برای سال ۲۰۲۴ در این آخر هفته و کشیدن ساعت‌ها به عقب، یک ساعت به روزشان افزوده می‌شود.

ساعت‌ها به زمان استاندارد برمی‌گردند و به ساکنان نیوساوت‌ولز، ویکتوریا، استرالیای جنوبی، تاسمانی و قلمرو پایتختی استرالیا یک ساعت خواب اضافی در این آخر هفته می‌‌رسد.

ساعت تابستانی کی به پایان میرسد؟

ساعت تابستانی برای سال ۲۰۲۴ یکشنبه ۷ آوریل در ساعت ۳ صبح به پایان می‌رسد و برای ایالت‌ها و مناطقی که از ساعت تابستانی استفاده می‌کنند، زمان بلافاصله به ۲ بامداد برمی‌گردد. ساعت‌ها همیشه در اولین یکشنبه ماه آوریل به زمان استاندارد تغییر می‌کنند.

آیا ساعت‌ها به جلو حرکت می‌کنند یا عقب؟

وقتی تابستان به پایان می‌رسد، ساعت‌ها یک ساعت به عقب برمی‌گردند. ساعت‌های دیجیتال باید صبح یکشنبه به‌طور خودکار به عقب برگردند، اما باید ساعت‌های آنالوگ خود را یک ساعت عقب بکشید.

کدام ایالت‌ها ساعت تابستانی دارند؟

ساعت تابستانی در استرالیای جنوبی، ویکتوریا و تاسمانی، نیوساوت ولز و قلمرو پایتختی استرالیا اعمال می‌شود. کوئینزلند، استرالیای غربی و قلمرو شمالی این تغییر ساعت تابستانی را اعمال نمی‌کنند.

چرا ساعت را جلو می‌کشیم؟

استرالیا برای اولین بار در طول جنگ جهانی اول و دوم ساعت تابستانی را اتخاذ کرد، به این امید که مصرف انرژی را کاهش دهد. سپس تاسمانی به طور دائم صرفه‌جویی در نور روز را در سال ۱۹۶۸ معرفی کرد، در حالی که نیوزساوت‌ولز، ویکتوریا، استرالیای جنوبی و قلمرو پایتختی استرالیا آن را از سال ۱۹۷۱ پذیرفتند. جابجایی ساعت به استرالیایی‌ها نور خورشید بیشتری در عصر برای فعالیت‌های اجتماعی و ورزش بعد از کار یا مدرسه می‌دهد.

آیا صرفه‌جویی در نور روز و تغییر ساعت برای سلامتی شما مضر است؟

در حالی که داشتن نور اضافی خورشید فوایدی برای سلامت روان دارد، حرکت به داخل و خارج از ساعت تابستانی برای سلامتی شما مضر است. دکتر ژاکوب کروز، پژوهشگر مرکز مغز و ذهن دانشگاه سیدنی می‌گوید: تغییر ساعت، ساعت بدن ما را گیج می‌کند که این باعث می‌شود انواع عملکردها در سراسر بدن مختل شود.

آیا برای کار در آن یک ساعت تابستانی حقوق دریافت می‌کنید؟

کارگران در شیفت صبح روز یکشنبه ممکن است یک ساعت حقوق خود را از دست بدهند، زمانی که ساعت در ساعت ۳ صبح به عقب برگردد. البته برخی از قراردادهای استخدامی قوانین خاص خود را دارند.

زمان تابستانی دوباره کی شروع می‌شود؟

برای کسانی که دوست دارند در شب‌های خود کمی بیشتر نور روز داشته باشند، باید تا اولین یکشنبه ماه اکتبر منتظر بمانند. در سال ۲۰۲۴، این به ۶ اکتبر می‌رسد.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه